EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe

El Congrés inicia els tràmits per reduir els aforaments a les Balears

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 31
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 31

El ple del Congrés dels Diputats té previst votar la proposta del Parlament Balear que engegarà el mecanisme per a la modificació de l’Estatut d’Autonomia amb la finalitat de suprimir l’aforament judicial dels diputats autonòmics i els membres del Govern.

Una proposta aprovada per unanimitat
Diputats de Més per Menorca, PP i PSIB, defensaran davant del ple del Congrés la petició de reforma estatutària que va aprovar per unanimitat el Parlament Balear el passat mes de novembre. Després de ser aprovada en la sessió plenària, la iniciativa és remetrà a la Comissió Constitucional del Congrés, que serà l’encarregada d’aprovar la reforma un cop debatudes i aprovades les possibles esmenes parcials.

Els diputats respondran pels seus actes com qualsevol ciutadà
Malgrat que el Congrés és dissolgui el 5 de març per la convocatòria dels eleccions generals del 28 d’abril, la proposta de reforma estatutària de Balears continuarà la seva tramitació en la pròxima legislatura. La modificació de l’Estatut suposarà, si és culmina, que els diputats autonòmics, el president del Govern i els seus consellers responguin pels seus actes davant els mateixos òrgans judicials que qualsevol ciutadà, i no directament davant el Tribunal Superior de Justícia, com estableix llaura l’Estatut.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!