TOP
Trams del carril bici afectats per fang i pedres. SV

El Consell anuncia la neteja dels trams del carril bici afectats pel fang i les pedres arran dels aiguats

El Consell ha informat Ràdio Illa que els efectius municipals estan treballant per netejar les carreteres de l’illa després que els ruixats del dimarts hagin deixat alguns trams -especialment els vorals que ocupa el carril bici- plens de fang o pedres. Les feines començaren dimecres, l’endemà de les pluges, tot i que fonts insulars apunten que la maquinària emprada per netejar el ferm requereix que el fang estigui sec, per la qual cosa no s’han pogut abordar alguns trams afectats.

Aquestes tasques es porten a terme amb dos màquines especialitzades, una és de l’empresa concessionària del servei de neteja, Prezero, i l’altra dels serveis de Xarxa Viària. Les dos màquines han començat pels trams asfaltats i posteriorment arreglaran els camins de terra, informa el Consell.

Santiago Villaseñor alerta del risc per a les bicicletes

El ciclista Santiago Villaseñor ha exposat a Ràdio Illa el mal estat de les carreteres pels efectes de la tempesta. Concretament, assenyala que, en el carril bici del voral de la carretera PM 820 (principal) i PM 820-2 (la que envolta l’estany Pudent), hi ha llargs trams afectats per la presència de fang, pedra i grava.

Destaca que aquesta situació suposa un risc per als ciclistes, sigui perquè poden patir caigudes per la presència d’obstacles en el ferm o perquè en evitar aquests trams de fang i pedres, s’envaeixi el carril dels cotxes, amb el perill d’atropellament que suposa.

Per tot això, Villaseñor ha demanat precaució als ciclistes i que els conductors de vehicles motoritzats moderin la velocitat i respectin la distància mínima d’1,5 metres per avançar a un ciclista.

El RACC ofereix una guia sobre com avançar a una bicicleta a la carretera que oferim a continuació

Segons la Llei de Seguretat Viària, si circulam amb cotxe i ens apropem a una bicicleta, cal reduir la velocitat del vehicle i mantenir-s’hi a una certa distància fins que arribi el moment oportú per avançar-lo.
A les vies interurbanes hem de deixar com a mínim 1,5 metres de distància lateral entre el vehicle i la bicicleta. A la ciutat, la distància és la proporcional a les característiques de la via, la velocitat i l’amplada de la calçada.
També cal respectar la distància mínima lateral en cas d’avançar i que vingui una bici de cara, circulant en sentit contrari, encara que vagi pel voral.
Per avançar una o més d’una bicicletes, està permès envair el carril contrari encara que hi hagi línia contínua, sempre que es garanteixin les condicions de seguretat.
S’han de tenir en compte factors com l’amplada i l’estat de la calçada o les condicions meteorològiques, que poden influir en la conducció d’un ciclista.
Als encreuaments i a les rotondes, els ciclistes tenen prioritat de pas, tant si és només un com si es tracta d’un grup.

Quan no hem d’avançar una bicicleta
Quan circulem per trams estrets, amb poca visibilitat o en corbes tancades. Pot ser que no respectem la distància mínima de seguretat i hi ha perill de col·lisió frontal.
Si no és possible deixar la distància mínima lateral d’1,5 metres respecte del ciclista. Encara que circuli pel voral.
Si hi ha clots o pedres a la via que puguin complicar la circulació i fer trontollar el ciclista.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES