TOP

Els alumnes munten un galliner a l’Institut Marc Ferrer

Cinc alumnes de 13 a 18 anys d’Educació Especial Bàsica han construït amb material reciclat un galliner on viuen mitja dotzena de gallines. Es tracta d’un projecte que s’inicià el gener de 2017 i que impulsen els professors d’Educació Especial, Pablo Toledo i Naika Yern. Així, a través de la construcció de la instal·lació i la cura dels animals, els alumnes assoleixen habilitats relacionades amb els continguts curriculars: “Quan es va començar a muntar el galliner, amb fustes que sobraven d’unes obres a l’Institut, el projecte principal era la construcció del galliner en si, un s’encarregava de desmuntar els palets, l’altre marcava, un altre tallava…”.

Però el projecte va tenir més recorregut de l’esperat: “Al final el galliner s’ha convertit en un centre d’interès de l’aula i des del qual treballam alguns dels objectius de la programació, d’una manera més lúdica i funcional. [Amb el galliner, els alumnes] també han après a respectar i cuidar els animals i s’han treballat habilitats socials i d’autonomia personal”. En aquest sentit, Toledo i Yern han explicat que els ous que venen al professorat del centre serveixen per obtenir uns sous que els joves gestionen per adquirir l’aliment per les gallines.


Més recursos per fomentar l’autonomia
L’Institut Marc Ferrer acull a alumnes amb necessitats especials fins als 18 anys, en els cursos d’Educació Especial Bàsica. Però de cara al curs vinent, el centre vol demanar la continuïtat fins als 21 anys, amb l’oferta dels cursos TAVA, de transició a la vida adulta, una formació que reforça l’autonomia personal dels alumnes i aporta eines per a la seva incorporació al mercat laboral.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES