TOP
Turistes arriben a Sant Francesc, el passat divendres. Foto: DS.

Els empresaris formenterers qualifiquen de dolenta la temporada

Un 66,07% dels empresaris formenterers creuen que la temporada ha estat “dolenta” o “molt dolenta”. Així es desprèn de l’enquesta telemàtica de final de temporada elaborada per la Petita i mitjana empresa de Formentera, PIMEF, entre diferents establiments de l’illa durant el passat setembre.
En comparació amb el 2019, el 62% dels enquestats consideren que les seves vendes enguany han baixat més d’un 25% enfront d’un 3.57% que manifesta que han pujat entre un 11% i un 25%.
Els mesos menys perjudicials per a l’activitat empresarial han estat juliol i agost, mentre que maig i setembre han set els de pitjors resultats de la temporada.

Incidència de la crisi sanitària
Quant a la inversió que han hagut de realitzar les empreses per a adaptar-se als protocols sanitaris, el 51% dels consultats afirmen haver desemborsat entre 500 € i 1000 €, mentre que el 27% ha realitzat una inversió d’entre 1000 € i 2000 € i el 22% restant ha hagut d’invertir més de 2000 € per a adaptar-se a les normatives. Destacar també que un 64% dels enquestats ha sol·licitat un ERTO i d’aquests, un 54% ha resultat favorable.
Davant la qüestió dels tests en origen el 86% dels enquestats van manifestar que és una mesura que hauria d’haver-se implantat enfront del 14% que s’hi oposen.
Pel que fa a les ajudes per a empresaris i autònoms per part de Govern Central, Govern Balear i Consell de Formentera, el 87% considera que han estat insuficients.

Aprovats i suspensos
Finalment, es va plantejar als enquestats diferents ítems perquè valoressin del 0 al 10 per a després establir una mitjana. D’aquests els que pitjor puntuació van treure van ser els tràmits amb les Administracions, amb una puntuació mitjana de 3,45; la gestió de l’hospital de Formentera durant i després de l’Estat d’alarma, amb una puntuació de 3,54; i la gestió política del Govern d’Espanya durant la crisi sanitària, amb un 3,72.
D’altra banda, les millors puntuacions van ser per a les connexions marítimes en temporada alta, amb un 7,33. Amb un 5,96 es va puntuar la gestió política del Consell de Formentera durant la crisi sanitària, i els serveis d’aigua van rebre una qualificació de 5,61.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES