TOP

Els turistes de Formentera es queixen dels alts preus i gasten menys que l’any passat

El baròmetre turístic de Formentera de la temporada 2018 es va presentar el passat divendres durant el Posidònia Fòrum. Aquest document revela que els nostres visitants critiquen, amb una àmplia majoria, els alts preus dels béns i serveis de la nostra illa, de manera que el 78,6% dels enquestats denuncia la mala relació entre qualitat i preu dels serveis.
Després dels alts preus, la segona queixa més comuna, amb un 19% dels enquestats, és l’excés d’explotació comercial, seguida amb un 17% de la remor i de la quantitat de gent. En canvi, la percepció d’un excés de construcció ha disminuït respecte al 2013 i se situa en el 15%, i per tant ha baixat uns 5 punts.
A més, el baròmetre indica que la brutor preocupa a un 12% dels enquestats; mentre que un 7,5% denuncia que ha rebut mala atenció en els serveis i un 6% ha patit problemes en el transport venint cap a Formentera, sigui a la barca o l’avió.
Pel que fa als problemes per seguretat ciutadana o intents d’agressió només han afectat un 2% dels entrevistats.

Despesa mitjana per turista
En l’apartat dels sous que els visitants es gasten durant les seves vacances a l’illa, cal destacar que la despesa mitjana diària per turista ha passat dels 100 euros del 2017 als 93 d’enguany, molt lluny del rècord de 133 euros per persona i dia del 2016. Ara bé, la porció de visitants que gasten més de 1.000 euros en les seves vacances a Formentera ha passat del 16,3% del 2017 al 23,4% del 2018. Així mateix ha baixat la proporció de turistes que gasten menys de 500 euros a l’illa, passant del 52,4% de l’any passat al 40,3% d’enguany.
A més el baròmetre subratlla les debilitats de Formentera com a destí turístic, que serien que la gastronomia estrangera és més ben coneguda que la local, la preocupació en la seguretat viària durant els mesos de temporada alta o el desconeixement de l’oferta cultural i patrimonial de l’illa.
En canvi, el baròmetre assenyala com a fortaleses de Formentera
la tranquil·litat i seguretat, el clima i la singularitat de l’illa quant a paisatge, platges i estil de vida.
El treball s’ha realitzat sobre un univers de 864 persones i s’han ampliat les enquestes als hotels, sense deixar les entrevistes a peu de carrer.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES