TOP
Paco Pérez, psicòleg de ‘Salut Factory’, a Ràdio Illa.

Espai de psicologia d’en Paco Pérez: “Ser pares i mares és l’exercici de flexibilitat mental més bèstia de la nostra vida”

Avui, a l’espai de psicologia amb el psicòleg de Salut Factory, Paco Pérez, dedicat a la familia, l’infància i l’adolescència, hem parlat sobre educació i criança, remarcant que no existeixen solucions ni fórmules establertes. El psicòleg ha assenyalat que, amb cada fill, les situacions ens porten a relacionar-nos d’una manera diferent. Així mateix, allò que pot resultar útil en el procés de criança per a algunes famílies, per a d’altres pot no ser-ho tant.

Mites

En aquesta línia, el nostre col·laborador ha desmentit alguns mites relacionats amb l’educació, com ara que els pares han de saber-ho tot, que l’amor cap als fills és suficient, que existeix una única manera correcta de criar-los o que, amb prou informació, es poden gestionar totes les casuístiques que sorgeixen en el dia a dia.

De fet, Paco Pérez ha comparat la interacció amb els fills i el procés educatiu amb un mapa que es va desplegant a mesura que apareixen nous escenaris. També ha fet un símil culinari amb la truita de patates: “es pot fer de moltes maneres diferents, però totes són bones”. En aquest sentit, ha remarcat que, sovint, és més important desaprendre que començar carregats d’idees prèvies massa rígides.

Trampes

Finalment, l’especialista ha posat sobre la taula algunes trampes freqüents en l’educació, com la sobreprotecció, la comparació constant o el sacrifici personal portat a l’extrem.

Podeu escoltar la secció sencera a continuació:

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES