TOP
L’Oficina Atenció Ciutadà (OAC) estarà en serveis mínims.

Flexibilització horària, teletreball i serveis mínims al Consell

El Consell ha aprovat un decret sobre l’organització del treball i dels serveis, a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la crisi del coronavirus.
Aquest decret indica que els treballadors del Consell han de fer els desplaçaments mínims i que l’administració ha de garantir la seguretat del seu personal. Així, s’acorda que els caps d’àrea o responsables de departament hauran de facilitar el teletreball o la realització de tasques a distància; garantir que es compleixen els serveis mínims i que s’han de continuar realitzant els llocs de feina que no impliquin un risc per als treballadors i que són imprescindibles per a garantir la viabilitat del servei.

Flexibilització i teletreball
A més, per facilitar la conciliació laboral, es facilita la flexibilització horària i el teletreball sempre que sigui possible. El decret també considera els següents serveis del Consell en serveis mínims: Oficina Atenció Ciutadà (OAC), Secretaria, Intervenció, Noves Tecnologies, Recaptació, Àrea de Recursos Humans, Àrea de Benestar Social: treballadors socials, treballadores familiars, SAD (servei d’ajuda a domicili), Àrea de seguretat ciutadana: Bombers i Policia local, Enllumenat públic, Servei funerari i cementeri, Brigada de neteja, Escorxador i Canera.
En el decret es recorda que en els casos en què la treballadora o treballador hagi de romandre a casa, no seran d’aplicació els permisos habituals de vacances, ni d’assumptes propis ni de compensació horària. En el cas específic del personal les funcions del qual han quedat suspeses i no són susceptibles de teletreball, romandran a casa, però sempre a disposició del Consell Insular per si es necessiten els seus serveis.

Crida al suport i la comprensió de tothom
Finalment, s’acorda que atenent, a la situació extraordinària que vivim, serà necessari el suport i la comprensió de tots i, si fos necessari, s’efectuaran els canvis que siguin precisos per tal d’implementar aquest nou sistema d’organització del personal i dels serveis de la corporació.
La consellera de Recursos Humans, Paula Ferrer, ha agraït “la col·laboració i el compromís dels treballadors de l’administració en l’adopció d’aquestes mesures en la situació d’emergència sanitària” en què ens trobam i ha recordat “la importància que tothom compleixi amb les indicacions sanitàries”. Ferrer ha recordat que “s’han de garantir aquests serveis mínims perquè l’administració continuï en funcionament”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES