TOP
Centre de Coordinació del 112 a les Balears.

Formentera registra més de 1.500 cridades al 112 durant 2021

L’any 2021 el número d’atenció telefònica d’emergències 112 va rebre a les Balears un total de 656.204 cridades i va gestionar un total de 117.073 incidents relacionats, principalment, amb urgències i consultes mèdiques, baralles, accidents de trànsit, agressions físiques, amenaces, conducció perillosa o animals a la calçada.
Les incidències de Formentera ateses pels operadors d’emergències durant l’any passat van ascendir a 1.574, constituint un 1,34% del total. En canvi, Eivissa va registrar 17.182 cridades, cosa que representa un 14,68%.
Quant a la mobilització de psicòlegs d’emergències per atendre les víctimes i els seus familiars, durant l’any 2021 s’han activat en 186 ocasions. Concretament, a Formentera han intervingut en cinc emergències i a Eivissa, en 33.
Els operadors del servei 112 han atès una mitjana diària de 1.798 telefonades i han tengut un temps mitjà de reacció de 4 segons per atendre-les, i les incidències qualificades de prioritat 1 i 2 (emergències vitals i no vitals) han requerit un temps d’1 minut i 45 segons per procedir a l’activació dels recursos necessaris per atendre-les. Per a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, aquestes dades mostren “la rapidesa del servei a l’hora d’atendre les demandes de la ciutadania, perquè una resposta ràpida pot suposar salvar vides”.
La majoria dels incidents atesos en el conjunt de la comunitat van ser relacionats amb l’activitat urbana i rural (36,39%), el trànsit de persones (28,84%), la seguretat ciutadana (28,99%), la protecció de la natura (3,9%) i l’activitat esportiva, l’oci i la cultura (1,79%).
El nombre més gros d’incidències ateses van ser per emergències mèdiques a domicili (15.086), consultes mèdiques (15.086), incidents relacionats amb la seguretat d’altres (10.498), cremes controlades (8.059), baralles (4.888) i accidents de cotxe (4.259).

Més de 2.000 “bromes” dels ciutadans al 112
Cal destacar que el 112 ha rebut durant el 2021 més de 146.360 telefonades que no havien de menester cap servei del 112. La gran majoria d’aquestes telefonades no procedents han estat errades de marcatge o les ha generat la mateixa xarxa telefònica, però 2.102 d’aquestes telefonades han set bromes dels ciutadans.
Finalment, el director general d’Emergències i Interior, Jaume Barceló, ha fet referència a les millores desenvolupades en els darrers anys, “incrementant el nombre de gestors passant de 59 a 81, amb l’objectiu de millorar el funcionament del 112 no només en quantitat sinó en qualitat”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES