EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Formentera.eco

GxF denuncia el retard en l’activació del web de Formentera.eco

Per Pep Juan
Comentaris: 0
Visites 151
Per Pep Juan
Comentaris: 0
Visites 151

Gent per Formentera (GxF) ha denunciat, en una nota de premsa, que “a menys d’un mes i mig de l’inici de la regulació de Formentera.eco, el web oficial del projecte continua sense estar actiu” i que, a més, “no informa ni tan sols de la data en què s’obrirà el termini de reserves per a la temporada 2026”.

Des de la formació consideren especialment greu aquesta situació, ja que “enguany la regulació s’aplica exactament igual que l’any passat, sense canvis i sense cap nova mesura de sostenibilitat”. En aquest sentit, apunten que si el projecte no presenta cap modificació respecte al 2025, “no s’entén què impedeix que el web ja estigui publicat i operatiu”, i afegeixen que “no hi ha canvis en el model ni tampoc cap desenvolupament tecnològic nou que justifiqui aquest retard”.

Crítiques a la gestió del projecte

GxF afirma que aquest fet “confirma, una vegada més, que el projecte Formentera.eco està completament paralitzat” i sosté que el govern de Sa Unió el manté en marxa “perquè la ciutadania i l’oposició li ho han exigit, però ho fa sense convicció, sense iniciativa i sense cap voluntat real de fer-lo avançar”.

Segons el comunicat, el resultat és “un projecte aturat, sense millores i també amb problemes evidents de gestió i planificació”.

Incertesa entre residents i sectors afectats

La formació alerta que, a dia d’avui, diferents col·lectius continuen sense informació sobre les reserves: “els residents amb vehicles que no paguen l’impost de circulació a Formentera, els treballadors de temporada o residents a Eivissa, els visitants que ja han planificat les seves vacances i els sectors econòmics subjectes a la regulació” no saben encara quan podran tramitar-les.

GxF qualifica aquesta situació com “una incertesa absolutament innecessària a aquestes alçades del calendari”.

Exigència d’activació immediata

Finalment, des de la formació lamenten “aquesta falta de rigor de l’equip de govern de Sa Unió en la gestió del projecte Formentera.eco”, i recorden que l’àrea de Mobilitat del Consell compta actualment amb més pressupost i més personal que en legislatures anteriors.

Per tot això, GxF exigeix “l’activació immediata del web de Formentera.eco” i que s’informi públicament “de la data exacta d’obertura de les reserves per a la temporada 2026”.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!