TOP
Rafa González a les instal·lacions de Ràdio Illa.

Mobilitat: el descens de l’estada mitjana provoca més saturació amb menys vehicles

El conseller insular de Mobilitat, Rafa González, exposa a Ràdio Illa perquè durant alguns dies d’aquest estiu s’ha experimentat una sensació de saturació a la nostra xarxa viària, malgrat que enguany s’ha reduït en un 4% el topall màxim de vehicles que poden circular-hi en el marc del projecte formentera.eco.

González afirma que el descens de l’estada mitjana dels visitants, passant de 7 a 3/4 dies ha generat un increment dels desplaçaments diaris dels visitants amb vehicle. El conseller apunta que encara que venguin menys dies, els nostres visitants tendeixen a no renunciar a visitar els atractius de l’illa, cosa que multiplica el nombre de desplaçaments amb la mateixa xifra de vehicles.
Així mateix, el titular de Mobilitat exposa les tres propostes per revertir la sensació de saturació i sobre les quals el Consell d’Entitats s’haurà de pronunciar el pròxim dimarts, 18 de gener.
La primera suposa un augment substancial en la taxa a pagar per cada vehicle no elèctric i de fora de les Illes Balears. Aquesta mesura persegueix penalitzar les visites amb vehicle d’un sol dia: si aquesta temporada per cada turisme s’havia de pagar un euro per dia d’estada amb una quota mínima de 5 euros, i les motos 0,5 euros per dia i quota mínima de 2,5 euros, ara es proposa duplicar o triplicar aquesta taxa, de manera que la quota mínima passaria a ser de 10 o 15 euros per cotxe i 5 o 7,5 euros per moto, cercant així penalitzar les estades d’un sol dia.

Calendari i percentatge de reducció
D’altra banda, es deixa a valoració i decisió del Consell d’entitats dues opcions a l’hora d’establir el termini d’aplicació de la regulació; o bé iniciar-la l’última setmana de juny i estendre-la fins a la primera setmana de setembre, o pautar-la des del 15 de juny fins al 15 de setembre.
Finalment, se suggereix seguir amb la reducció gradual d’un 4% del sostre de vehicles, de manera que aquest 2022 hi hauria un 12% menys que el 2019, any d’inici de la regulació, amb un topall per primera volta inferior als 20.000 vehicles, en concret, 19.696.

Més control
González també ha assenyalat que de cara a 2022, es vol reforçar el control i supervisió de les autoritzacions per cirucular del projecte formentera.eco amb dos eines. D’una banda, els efectius que controlen la zona blava i verda també confirmaran que els vehicles estacionats compten amb la preceptiva autorització i d’altra banda, està previst instal·lar una càmara a la rotonda de la Posidònia que, com la que ja existeix a la Savina, també realitzi aquesta funció.

 

Compartir

Comentaris (1)

  • Finselsous

    Bla bla bla I mes cobrar.. Triplicar la cuota? Cuant recauda la seva área entre multes, zona blava i autoritzacions?

Ho sentim, el formulari de comentaris està tancat en aquest moment.

PROGRAMES