TOP
Imatge d’arxiu del CEIP del Pilar de Mola, on es portarà a terme una de les tres escoles d’estiu de Formentera.

Pares de Formentera proposen un full de ruta per a la desescalada de les mesures anticovid a les escoles

Diverses famílies de l’alumnat en edat escolar dels col·legis públics de Formentera, relacionades amb la recollida de signatures sobre les condicions de l’escolarització en temps de pandèmia, han redactat un document sobre les mesures anticovid-19 dirigit a les associacions de mares i pares de l’illa i a les direccions dels centres educatius. El text comprèn una exposició de motius i proposa una sèrie de mesures que condueixin “a una desescalada en les normes imposades” i a “una escola saludable en tots els aspectes”, parant atenció tant a la salut física com emocional dels menors.

Afectació a la salut psicoemocional dels menors
En l’exposició de motius, els impulsors del text consideren que “en les actuals circumstàncies derivades de la crisi sanitària, i amb les mesures imposades tant per la Conselleria com pel Ministeri d’Educació, no es donen les condicions idònies per a la tornada a l’escola dels nostres fills i filles, tant en matèria de salut com educatives”. El document assenyala que “a més a més dels possibles riscs de contagi, les mesures de seguretat imposades, com l’ús de la mascareta permanent i el distanciament socioafectiu, poden afectar també negativament la salut tant física com psicoemocional dels i les menors, que és el col·lectiu que està patint les majors restriccions malgrat que els estudis mèdics demostren que és el menys vulnerable a la malaltia”.
El document també assenyala que “la implantació d’aquestes mesures s’està duent a terme a través de la imposició, la desconfiança, la por, el càstig i l’estigmatització, valors totalment contraris a l’empatia, la solidaritat i la companyonia que desitgem en l’educació dels nostres infants”.

Les propostes, en tres fases
És per tot això que, des d’aquest col·lectiu es vol “proposar i consensuar amb les APIMAs, els centres educatius i la Conselleria, una sèrie de mesures que satisfacin a totes les famílies, mitjançant un full de ruta dirigit a una desescalada en les normes imposades (sempre que l’evolució de l’epidèmia ho permeti) i a una escola saludable en tots els aspectes”. A més, les mares i pares que impulsen la iniciativa demanen que “aquestes mesures es vagin revisant periòdicament, cada quinze dies, mitjançant una taula de seguiment on hi siguin representades totes les parts”. Les propostes es divideixen en funció de tres fases:

1a fase (amb les mesures actuals)
– No obligatorietat en l’assistència a classe d’aquells i aquelles menors de famílies que considerin que l’assistència a l’escola pot ser perjudicial per a la seva salut física, psíquica o emocional, proporcionant-los el pla d’estudis i el seu seguiment per tal que el puguin dur a terme des de casa, sense que això suposi cap mena de perjudici ni falta acadèmica per als / les alumnes.
– Descansos periòdics o voluntaris en l’ús de la mascareta havent fornit espais determinats, per exemple, al costat de les finestres a l’aula o en zones concretes del pati.
– Classes a l’aire lliure un cop al dia a l’escola o als voltants per tal d’anar relaxant l’ús de la mascareta.
– Relaxació de les mesures de distanciament dins del grup bombolla a la classe i al pati mentre es porti la mascareta posada.

Passats quinze dies i amb el vistiplau de la taula de seguiment es proposa:
2a fase (15 dies després de la 1a fase)
– Mantenir l’assistència voluntària a classe amb les mateixes condicions que a la 1a fase.
– Voluntarietat en l’ús de les mascaretes en els grups bombolla quan els nens i nenes mantinguin la distància de seguretat, p. ex. en els pupitres a la classe.
– Mantenir les classes a l’aire lliure proposades per a la 1a fase.
– Mantenir el relaxament de les mesures de distanciament dins dels grups bombolla tant al pati com a la classe mentre es porti la mascareta, com a la 1a fase.

3a fase (15 dies després de la 2a fase)
– Mantenir l’assistència voluntària a classe en les mateixes condicions que a les fases anteriors.
– Voluntarietat en l’ús de les mascaretes quan es mantingui la distància de seguretat, tant a la classe com al pati.
– Mantenir les classes a l’aire lliure tal com es proposa per a les fases anteriors, amb l’ús voluntari de la mascareta i respectant la distància de seguretat.
– Mantenir el relaxament de les mesures de distanciament dins dels grups bombolla com a les fases anteriors.
– Especificar i proveir zones comunes on es puguin trobar els / les alumnes de diferents grups, mantenint les mesures de seguretat.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES