El XII Triatló Illa de Formentera s’ha disputat aquest dissabte a es Pujols en una jornada marcada per les condicions meteorològiques adverses, que han obligat l’organització a modificar les distàncies previstes. La prova ha comptat també amb participació formenterera, amb diversos esportistes de l’illa en posicions destacades.
Davant l’evolució del temps i de l’estat de la mar, l’organització ha decidit adaptar el format de la competició per prioritzar la seguretat dels participants. D’aquesta manera, la modalitat olímpica s’ha reduït a distància esprint, mentre que el segment de natació s’ha escurçat fins als 500 metres.
Burguete, Escandell i Prados, primers formenterers de l’olímpica
Entre els esportistes de Formentera que han competit en modalitat olímpica, Sergio Alejandro Burguete Vázquez ha estat el primer a arribar a meta, en la 13a posició de la classificació general.
El segon formenterer ha estat Luca Escandell Sievert, del Grup Esportiu Espalmador de Formentera, que ha acabat 17è de la general. Juanjo Prados Tello, també del Grup Esportiu Espalmador, ha estat el tercer formenterer, en la 22a posició.
Pel que fa als guanyadors de la modalitat, el mallorquí Manuel de la Torre, del CE Gelat Team, s’ha adjudicat la victòria amb un temps de 54’01». El podi masculí l’han completat Guillem Tomeu Vadell Riera, de l’AD. Eivissa Half Triathlon, en segona posició, i Pablo Fernández Jiménez, també de l’AD. Eivissa Half Triathlon, en tercera.
En categoria femenina, Marina Casals ha aconseguit la victòria amb un registre d’1h00’45». Victoria Benavides, de Can Canco Hotels, ha finalitzat segona i Maria Victoria Abrate, del GD Presuntos Triatletas, ha ocupat la tercera posició.

Martí Juan Mayans, primer formenterer a l’esprint
Pel que fa als esportistes inscrits en la modalitat esprint, Martí Juan Mayans ha estat el primer formenterer, amb una 12a posició a la classificació general.
Tristan Prados Campillo, del Grup Esportiu Espalmador de Formentera, ha estat el segon formenterer, en la 16a posició, mentre que Daniel Alfonso Lopera Torres, també del Grup Esportiu Espalmador, ha estat el tercer, en la 27a posició.
La victòria masculina de l’esprint ha estat per a Marc Reus Espases, del RDS Triatló, amb un temps de 53’20». Roberto Almansa Bauzá ha estat segon amb 53’23», només tres segons després del vencedor, mentre que Toni Andújar Bestard, del Total Team Mallorca, ha completat el podi amb 57’02».

Francesca Busi, primera formenterera a l’esprint
En categoria femenina esprint, Francesca Busi ha estat la primera formenterera, en la 90a posició de la classificació general. Wanda Lucía Guzman ha estat la segona, en la 93a posició, mentre que Daniela Jimenez De Miguel, del Grup Esportiu Espalmador de Formentera, ha estat la tercera, en la 143a posició.
Pel que fa al podi femení de l’esprint, Gràcia Hevia, del C. Bétera, s’ha imposat amb un temps d’1h02’13». Boda Buzder-Lantos, del Club Esportiu Delikia, ha estat segona amb 1h05’59», mentre que Vanesa García López, del Pro Team Tecnoluz, ha completat el podi amb 1h06’55».
Una edició condicionada per la meteorologia
Tot i les inclemències meteorològiques, el XII Triatló Illa de Formentera s’ha pogut disputar després de l’adaptació del programa i ha tornat a reunir esportistes i aficionats a es Pujols.
El tradicional lliurament de premis ha comptat amb la presència del president del Consell de Formentera, Óscar Portas; el conseller d’Activitat Física i Esports, Hugo Martínez, i el conseller de Turisme, Artal Mayans, així com representants de les empreses i entitats patrocinadores i col·laboradores, entre les quals Trasmapi i Ecopilas.




