Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
'The Mirror Three' a Ràdio Illa.

The Mirror Three porta nous sons a Sant Ferran: “Tenim cançons noves que no han sonat a Formentera encara”

Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0
Visites 25
Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0
Visites 25

The Mirror Three actuarà demà dissabte a les 22 hores a la plaça de l’Església de Sant Ferran, en el marc del Mercat Artístic. El grup de Formentera, format per Pep Joan Castelló a la percussió, Leo Alonso als teclats i la veu i Quique Callís a la guitarra, arriba al concert amb noves cançons i una sonoritat que evoluciona cap al rock.

Íntim i de petit format

En una entrevista a Ràdio Illa, els tres músics han explicat que la proposta de demà serà més íntima i de petit format, però sense renunciar a l’essència de la banda. El repertori combinarà temes clàssics de The Mirror Three amb cançons noves que encara no han sonat a Formentera. “De Mirror Three només fem cançons nostres”, han remarcat.

Un grup en plena evolució

Una de les principals novetats de The Mirror Three és el canvi de sonoritat. La banda està incorporant nous instruments i avançant cap a un so més rock. Pep Joan Castelló està substituint progressivament part de la percussió per la bateria, mentre que la resta de components també han incorporat nous elements al seu equip.

Lletres

Segons han explicat, aquest procés els està permetent “anar evolucionant” i trobar cada vegada més el seu propi estil. Les noves cançons també incorporen una altra novetat important: les lletres.

Les composicions parlen de les seves pròpies experiències i utilitzen històries i metàfores. Leo Alonso ha destacat que les lletres tenen cada vegada més pes dins el projecte i que reflecteixen “el nostre creixement musical i creatiu”.

Nou repertori

Els músics han explicat també que aquest nou repertori s’ha començat a provar en actuacions fora de l’illa, però que algunes de les cançons encara no s’han pogut escoltar a Formentera.

Canvi d’etapa

El concert de Sant Ferran arriba després d’un període en què els tres integrants no han pogut coincidir tant com haurien volgut. Per això, aquests dies han aprofitat que són tots tres a Formentera per preparar especialment aquesta actuació.

De fet, han avançat que la cita de demà podria ser “l’última ja amb aquest format”. La intenció és que els pròxims concerts incorporin definitivament la bateria i permetin presentar més cançons noves, deixant enrere part del repertori anterior.

Un videoclip en preparació

The Mirror Three també treballa en un nou videoclip. El grup ja disposa d’un guió preliminar, elaborat amb la participació del germà d’un dels components i els seus socis, però encara no ha decidit quina cançó protagonitzarà la peça.

Llistó molt alt

Els músics reconeixen que el seu primer videoclip va deixar el llistó alt i que repetir l’experiència implica molta feina: localitzacions, vestuari, gravació i edició. Recorden, fins i tot, que per al primer vídeo es van haver de llevar de matinada per gravar a la platja sense gent.

Més pes de les lletres

Més enllà del canvi instrumental, la banda assegura que també està evolucionant la manera d’escriure les cançons. Els primers temes tenien menys lletres, mentre que ara les composicions incorporen més metàfores relacionades amb les seves vides, la manera com entenen el món i cap a on volen avançar.

Català

El grup també manté una vinculació amb el català. Tot i que actualment les seves cançons són principalment en castellà, han explicat que tenen un tema en català encara no gravat i que una part important d’un dels temes que ja han enregistrat també està escrita en català. “Els tres som bilingües, absolutament”, han remarcat.

Formentera

Els components de The Mirror Three també han parlat de les oportunitats i les limitacions de fer música des de Formentera. Consideren que l’illa ofereix possibilitats importants durant la temporada, però reconeixen que la seva dimensió limita el nombre d’espais on poden actuar.

Desplaçaments

A això s’hi afegeix la dificultat logística de sortir de l’illa amb instruments. Per tocar a la península han de desplaçar-se amb vaixell o avió, una complicació que no tenen les bandes establertes a ciutats com Barcelona o Madrid.

Concursos i festivals

Tot i aquestes dificultats, el grup manté la voluntat de continuar presentant-se a festivals i actualitza anualment el seu dossier per intentar accedir a noves oportunitats. També han explicat que voldrien tornar a participar en concursos i festivals, especialment quan disposin del nou format de la banda.

Actuacions esperades

Pel que fa a Formentera, han explicat que els faria especial il·lusió actuar a la Mola, especialment en unes festes de Sant Joan o del Pilar.

També s’han mostrat oberts a futures col·laboracions amb altres músics de l’illa. Entre les propostes més realistes han mencionat artistes i músics locals, mentre que, en clau més humorística, han arribat a posar damunt la taula noms com Rosalía o Arde Bogotá.

Ritual abans de pujar a l’escenari

L’entrevista ha acabat recuperant un dels rituals que The Mirror Three utilitza abans dels concerts. Es tracta d’un exercici de concentració que els va ensenyar la germana d’un dels components i que inicialment van utilitzar durant el rodatge del videoclip.

La tècnica consisteix en una seqüència de números que els músics fan junts abans de començar a tocar. A Ràdio Illa han volgut reproduir-la en directe, encara que entre rialles han reconegut que l’execució no ha estat precisament perfecta.

Demà, però, The Mirror Three tindrà una nova oportunitat per posar a prova aquest ritual i, sobretot, per presentar davant el públic de Formentera aquesta nova etapa musical. El concert serà a les 22 hores a la plaça de l’Església de Sant Ferran, en el marc del Mercat Artístic.

Podeu escoltar l’entrevista sencera a continuació:

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Articles relacionats

Articles relacionats

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!