TOP
Sílvia Tur en una imatge d’arxiu d’una intervenció al Parlament.

Tur diu que el Govern no té credibilitat per garantir les barques de primera i última hora

Formentera i les barques de primera i última hora del dia que comuniquen aquesta illa amb Eivissa han tornat a ser protagonistes aquest matí en el ple del Parlament. La diputada Sílvia Tur (GxF, PSOE i EU) ha preguntat a la presidenta balear, Francina Armengol, sobre aquests serveis marítims, ara que la barca de les 6 h ha desaparegut de la programació de les navilieres.
Tur ha acusat l’executiu autonòmic de no tenir “credibilitat en la defensa dels interessos de Formentera”. La parlamentària ha afirmat que l’executiu autonòmic no pot seguir al·legant uns contactes que “que no tenen cap fruit” i ha recordat que en el passat ple, el Consell de Formentera aprovà per unanimitat una proposta per instar al Govern balear a garantir durant tot l’any la prestació d’aquests serveis, claus per a la mobilitat dels pitiüsos.
Francina Armengol ha assegurat que el Govern intentarà arribar a un acord amb les navilieres per recuperar el trajecte a les 6 h cap a Vila i per mantenir el de tornada a la Savina de les 22.30 h, que previsiblement deixarà de prestar-se a partir del novembre.

Compensació econòmica
Com a solució a les demandes de Formentera, la presidenta ha presentat dues opcions: “L’acord o l’obligació de servei públic i això implica una remuneració a les navilieres, de manera que s’ha de fer el treball polític de negociació i també, com sempre fem, comptarem amb el Consell de Formentera”. Cal esmentar que la compensació econòmica per part de l’administració per prestar aquests serveis ha set una de les reivindicacions de les companyies involucrades.
Així mateix, Tur també ha reivindicat que es faci “complir una llei aprovada fa deu anys” que el Govern balear és “incapaç de fer complir”. La formenterera també ha recordat que l’any passat impulsà una esmena al pressupost 2020 que fou aprovada al Parlament per a reservar una partida de 225.000 euros que havia de garantir la prestació d’aquests serveis marítims.
Armengol, per la seva banda, ha subratllat la delicada situació econòmica de les empreses de transport marítim per mor de la crisi sanitària i ha admès que cal aprovar el reglament que desenvolupi la Llei de Transport Marítim, una norma pendent de crear des de fa 10 anys.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES