Una quarantena d’empresaris s’interessen pels Segments Estratègics Turístics

Ahir a les 11 h a la sala d’Actes del Consell de Formentera s’ha fet una jornada explicativa per introduir els segments estratègics turístics a Formentera. «L’objectiu de la trobada ha estat el de propiciar la col·laboració públic-privada per crear productes que facin més competitives les empreses de Formentera i ajudin a diversificar el producte», segons ha explicat la consellera de Turisme, Alejandra Ferrer. Uns 40 representants del sector privat hi han assistit.
A les illes hi ha vuit diferents Segments Estratègics Turístics, de gastronomia, cultura, turisme actiu, ecoturisme, turisme esportiu, salut (sanitari i benestar), luxe i MICE (Meetings. Incentives, Conferences and Exhibitions). Els presidents de cadascun dels SET han explicat als empresaris de Formentera les seves experiències i han convidat empresaris de Formentera a què s’adhereixen a aquesta iniciativa.

Finançament públic per iniciatives privades
Per part seva, el director gerent de l’Agència Estratègia Turística de les Illes Balears, Jaume Alzamora ha detallat que en vista a aquest 2019 es disposa de finançament propi per part de l’agència de turisme que ascendeix a 2.950.000 €. Aquests sous es destinaran a projectes de gestió, suport a l’oferta, millora del destí, comercialització, innovació i competitivitat.
A més, hi ha una segona partida d’1.200.000 € d’un projecte de l’Impost de Turisme Sostenible. Amb aquests diners es crearan accions de generació de demanda, és a dir accions promocionals que es consensuaran amb els Consells Insulars.
Les empreses de Formentera que hi participin en aquests segments estratègics tendran veu per decidir a on es destinen aquests recursos i podran fer propostes per millorar la competitivitat del seu sector i de l’illa, així com col·laborar en la confecció del programa d’activitats i esdeveniments turístics dels quals es farà promoció al llarg de l’any.


About Author

Comments are closed.

background