La Federació Hotelera explica la bona ocupació del maig pels esdeveniments promocionats pel Consell

El president de la patronal hotelera de Formentera, Vicent Tur, ha assenyalat en declaracions a Ràdio Illa que els esdeveniments promocionats amb la campanya ‘Descobreix Formentera al maig’ han afavorit el fet que durant el darrer mes hagi pujat l’ocupació uns 2,6 punts, arribant al 56,5% de les places hoteleres. Aquesta campanya comprèn, entre d’altres, la Mitja Marató, els Caps de Setmana Gastronòmics o la Formentera Fotogràfica a més de descomptes associats en establiments i serveis de l’illa.
Aquest increment s’ha fet notar especialment durant la primera quinzena, en la qual l’ocupació ha fregat el 49%, registrant un augment en sis punts respecte a l’any passat. Així Tur ha indicat que “no s’esperava superar [les dades]del maig de l’any passat per les [males]condicions meteorològiques [que han afectat Formentera el darrer mes]”. El cap de la patronal ha argumentat que “això demostra que la promoció i esdeveniments esportius del maig han ajudat, sobretot durant la primera quinzena, que és quan se celebraren la majoria d’aquests esdeveniments”. Respecte a les variacions d’aquest mes de maig, Vicent Tur ha percebut la recuperació del turisme alemany, que després de l’auge dels anys vuitanta, torna a mostrar interès per Formentera.

Sensació de baixa ocupació

Ara bé, Tur assenyala que el mal temps pot haver provocat la sensació que el mes de maig ha registrat una arribada menor de visitants: “Si no fa bon temps la gent no surt, no consumeix, no va a passejar, van a la platja una estona i prou”. A més, el representant del sector ha explicat que els hotels han notat la baixada en el consum dels seus hostes, especialment en comparació amb el maig de fa dos anys “quan teníem 28 o 29 graus”.
Pel que fa a les previsions de la temporada 2018, el cap de la patronal hotelera apunta que, de moment, el nivell de reserves és similar al de l’any passat: [La situació és]”molt pareguda a la del 2017, però enguany s’ha notat més anticipació a les reserves. Fa la sensació que la gent ja no espera el darrer moment, que sap que els preus són estables, que tenim un mercat madur i que no hi haurà oscil·lacions de darrera hora (…) inclús si compres més tard, t’apugen el preu. Per això la gent s’anticipa, un fet que dóna seguretat al sector”.

About Author

Deixa una resposta

background