Quan s’ha de tancar el port de la Savina?

El port de la Savina, l’única porta d’entrada i sortida a Formentera, ha de romandre tancat sempre que «s’observin almenys dos pics de vent que superin el llindar de 34 nusos (62 km/h, força 8 a l’escala de Beaufort), en un període de 20 minuts».
Així es desprèn de la nota signada amb data del 20 de juny de 2018 per Ignacio Revilla Alonso, delegat a les Pitiüses de l’Autoritat Portuària de Balears. Aquest document amplia els criteris pel tancament de la Savina establerts el desembre de 2002 pel llavors Capità Marítim de les Pitiüses, Jesús B. Valera. Aquest document recollia els acords presos al Consell de Navegació de la Savina i establia que el port s’havia de tancar quan hi hagués una «visibilitat inferior als 50 metres» o quan es registràs una intensitat de vent «superior als 34 nusos». Cal tenir en compte que l’operativitat del port de la Savina també depèn de què el port d’Eivissa estigui actiu. En aquest cas, i pel que fa als vaixells de línia entre les pitiüses, el port de Vila s’ha de tancar seguint els mateixos criteris que valen per la Savina i que van ser afegits el 2018 per Revilla Alonso. D’altra banda, en cas que hi hagi vaixells en ruta quan s’ha de procedir a la clausura, la nota del delegat de l’APB estableix que «si és factible, per les condicions meteorològiques existents, es procurarà demorar el tancament del port de destí (…) sense permetre la sortida de cap altre buc».

El PP demana revisar els criteris per tancar la Savina
El portaveu del PP de Formentera, José Manuel Alcaraz, ha anunciat que presentarà una proposta al Ple del Consell per a revisar els criteris de tancament del port. El líder popular ha recordat a Diario de Ibiza que el passat hivern es van registrar diversos tancaments del port que foren objecte de crítica per part d’alguna naviliera i pels usuaris de la línia entre les Pitiüses.
Així mateix, el PP sol·licitarà que el port de la Savina compti amb un pràctic i que sigui aquest professional qui decideixi quan és necessari o no tancar les instal·lacions portuàries. Alcaraz ha assenyalat que no només cal tenir en compte la intensitat del vent sinó també la seva direcció, ja que depenent de les condicions és més factible atracar els vaixells.

About Author

Comments are closed.

background