Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Dos ambulàncies, a l'Hospital de Formentera.

El Parlament aprova reclamar el pagament del complement de difícil cobertura als tècnics d’emergències sanitàries de Formentera

Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0
Visites 28
Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0
Visites 28

El Parlament de les Illes Balears ha aprovat per unanimitat instar el Govern a abonar de manera immediata i amb efectes retroactius el complement salarial corresponent als tècnics i tècniques d’emergència sanitària d’Eivissa i Formentera.

Transport sanitari

La votació s’ha produït en el marc d’una Proposició no de llei del Grup Parlamentari Mixt-Unides Podem, defensada per José María García, sobre el reconeixement dels professionals de GSAIB i la situació dels tècnics de transport sanitari a Eivissa, Formentera i Menorca.

Treballadors de GSAIB

La iniciativa també plantejava que els treballadors de GSAIB que presten serveis de transport sanitari urgent i no urgent fossin reconeguts com a personal sanitari i que els seus llocs de feina a Eivissa, Formentera i Menorca fossin considerats llocs de difícil cobertura.

Reconeixement com a personal sanitari

Finalment, tant la petició de reconèixer aquests professionals com a personal sanitari com la de considerar els seus llocs de feina com de difícil cobertura han acabat amb un empat de sis vots a favor i sis en contra. A favor hi han votat Córdoba, del Grup Mixt, MÉS per Mallorca i el Grup Socialista, mentre que el Grup Popular hi ha votat en contra.

També s’havia plantejat que, una vegada reconeguts aquests llocs com de difícil cobertura, es convoqués la Taula Sectorial de Sanitat per aplicar el corresponent complement. Aquest plantejament tampoc no ha quedat aprovat en la votació.

Complement salarial per als tècnics d’emergències

En canvi, sí que ha tirat endavant per unanimitat el punt específic relatiu als tècnics d’emergències sanitàries d’Eivissa i Formentera, que insta el Govern a complir el compromís d’abonar-los el complement salarial de lloc de difícil cobertura amb efectes retroactius des de la data en què es va reconèixer aquesta condició.

Reconèixer l’activitat dels professionals

El primer punt de la iniciativa, que insta el Govern a reconèixer l’activitat de tots els professionals que presten servei a GSAIB, també s’ha aprovat per unanimitat.

El text de la iniciativa està pendent de revisió i correcció i la versió definitiva serà la que es publiqui al Butlletí Oficial del Parlament de les Illes Balears.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!