TOP
Una embarcació de Salvament Marítim al costat del River Thames.

El River Thames abandona Formentera després de pagar l’aval de Capitania

Ahir abans de les 22 h, el River Thames, el vaixell de càrrega que quedà varat a Migjorn del 8 al 13 de juny, va poder abandonar el sud de Formentera, on es trobava fondejat des del passat diumenge, després que els seus responsables hagin dipositat l’aval exigit per Capitania Marítima. El buc, de bandera de Vanuatu, no transportava càrrega perillosa i fou retingut a les nostres aigües: el Ministeri de Transports informà que seria així “fins que complís amb tots els requeriments legals”.
Des de Capitania no s’ha volgut revelar la quantitat abonada en concepte d’aval per motius de “prudència” i per no fer pública una informació que implica “als afectats per un procés sancionador que encara no està tancat”. Tot i això s’ha assenyalat que s’ha abonat “una quantitat important”.
Capitania ha aclarit que l’expedient obert per haver posat en risc la seguretat de la navegació i del medi marí encara no s’ha resol i que podria comportar una sanció econòmica pels responsables del vaixell, que ha reprès la ruta original, amb destí a Alexandria (Egipte). Aquest organisme també ha destacat que el capità del River Thames i el seu armador han respost a les mesures cautelars que se’ls imposà i en tot moment han complert amb les seves obligacions, tant durant el procés d’aprovació del Pla de Reflotament com en els posteriors requisits legals exigits.

Navegació en línia recta fins a quedar varat
La matinada del passat dimarts 8 de juny el River Thames, provinent de Gibraltar i amb destí a Alexandria, va quedar varat per la part de proa a la platja des Valencians, a Migjorn, en una zona de fons arenosos i de marès d’entre 4,8 i 4,6 metres de profunditat. Tot i que es desconeixen les causes de l’incident, Capitania Marítima ha apuntat que possiblement una negligència en la vigilància de la navegació seria el motiu pel qual el buc, de 35 anys d’antiguitat, hauria acabat encallat. Si es recupera el trajecte del vaixell, tripulat per 9 persones, en les hores prèvies a l’incident, s’observa que seguia una línia recta gairebé perfecta fins que l’arena impedí que continués navegant, un fet que lligaria amb una hipotètica falta d’atenció al pont.
El River Thames, de 87 metres d’eslora, sortí de la varada el passat diumenge, després que Capitania Marítima hagués aprovat el Pla de Reflotament presentat per l’armador. El remolcador especialitzat Bever, secundat per la gavarra Ardentia X, realitzà l’operació (vegeu vídeo) que culminà amb èxit i sense que s’haguessin registrat ni danys al vaixell ni vessaments que poguessin malmetre el medi ambient.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES