TOP
Òscar Portas a Ràdio Illa. Arxiu

Concessió única al port: “Formentera, més que por al monopoli, té por al perfil del licitador que pugui guanyar”

El president del Consell, Òscar Portas, ha destacat que l’Autoritat Portuària de Balears (APB) ha acceptat introduir en el seu projecte per a l’explotació de les dos dàrsenes esportives de la Savina algunes de les modificacions proposades per les formacions polítiques de Formentera. Així, l’APB ha rebaixat de 25 a 16 anys el termini màxim de la concessió, ha eliminat els nous edificis inicialment previstos perquè no s’adeqüen al Pla Especial del Port vigent (de 2002) i, a més, s’han inclòs 20 amarraments per a embarcacions de menys de vuit metres de llista setena (esbarjo).

En canvi, l’APB no ha transigit amb la demanda de Formentera, que sol·licita no unificar la gestió dels amarraments i locals comercials en un sol concessionari. En aquest sentit, apunta Portas, l’APB defensa que no pot existir monopoli perquè no es tracta “d’un servei portuari sinó d’un servei comercial de gestió d’amarraments dins del port”, una argumentació que actualment estan estudiant els serveis jurídics del Consell. En tot cas, el president ha reflexionat sobre la possibilitat que finalment prosperi la proposta d’una única concessió: “Formentera, més que por al monopoli, té por al perfil del licitador que pugui guanyar”.

Converses sobre el nou aparcament soterrat 

D’altra banda, l’APB ha minvat la superfície de l’aparcament soterrat, però en aquest capítol, Portas ha manifestat que la proposta de l’APB no s’acaba de “veure adient” des del Consell. Si bé l’ens portuari ha reduït de dos a un el nombre d’aparcaments soterrats -i això rebaixa significativament el cost de les obres- el president veu insuficient que l’aparcament planificat per l’APB tengui capacitat per a “40 o 50 vehicles”, en comptes dels “90 o 100” estimats pel Consell. Per això, Portas ha anunciat que se seguirà “parlant amb l’APB” sobre l’augment de places d’aparcament en el port.

Relacionat amb la mobilitat, ha indicat que aquest estiu el bus oferirà una connexió cada 30 minuts de Sant Francesc a la Savina, una freqüència que faria viable aparcar a sa Raval per baixar fins al port en transport públic, un mitjà de transport que, ha recordat el cap insular, és gratuït per als residents.

La rellevància del Pla Especial del Port de la Savina

Finalment, el cap insular ha subratllat que l’APB està preparant un concurs per les “dos dàrsenes esportives, no pel conjunt del port, on el Pla Especial del Port de la Savina i el BIC de ses Salines són determinants”. Sobre el Pla Especial, Portas ha explicat que “és un document que impulsa l’APB” que condicionarà el futur del port. El Consell ja ha rebut la proposta de Pla Especial de l’APB i l’està analitzant.

A més, el líder de l’executiu insular ha assenyalat que és mitjançant el Pla Especial que es podrà “invertir en patrimoni i donar valor i un caire social al port”, tal com demanen algunes de les entitats que s’han involucrat en el debat sobre el futur de la Savina.

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES