
Córdoba defensa convertir en residencials els habitatges turístics d’edificis plurifamiliars
El conseller no adscrit, Llorenç Córdoba, s’ha mostrat satisfet pel fet que en el ple d’abril s’aprovàs per unanimitat la seua proposta perquè el Consell impulsi un estudi sobre l’impacte socioeconòmic i sobre la viabilitat jurídica i urbanística que tendria la conversió d’habitatges turístics situats en edificis plurifamiliars en habitatges residencials.
Córdoba apunta que, segons dades de l’Àrea insular d’Habitatge, a Formentera hi ha uns 360 habitatges en plurifamiliars que sumen mil places turístiques, tot i que ha aclarit que, d’entrada, no proposa que es reconverteixin tots. A més, ha exposat que la majoria d’aquests habitatges es troben as Pujols i la Savina.
Pel conseller, aplicant aquesta fórmula es podria “aconseguir habitatges sense haver de construir ni un metre quadrat més” ni haver d’esperar anys a la seua execució.
El també diputat autonòmic ha assegurat que els propietaris podrien continuar llogant els seus béns immobles, si bé no en l’àmbit turístic. Preguntat pel descens d’ingressos que això podria suposar, planteja que el Govern balear compensi als propietaris afectats i, a més, els ajudi en l’adaptació dels habitatges perquè siguin adequats per viure-hi tot l’any i no només a l’estiu.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Pedro Galli
Sobre que el gobierno “compense” ganancias a los privados …. yo creo que cada uno debe ganar de su trabajo y no de dinero del erario. Ya ni hablar de capitalizar tu vivienda con ese dinero …
Yo tengo una postura: debemos crecer, construir viviendas y locales comerciales y abandonar el socialismo (tanto de derechas como el de izquierdas) que es en todo caso empobrecedor, ya que se trata de un bucle de tu dinero: primero te rompen la economía a impuestos para luego darte ayudas y subvenciones, haciéndote dependiente del gobierno de “bienestar social”.
Lean por favor otras propuestas. P-LIB.es
Pedro Galli
Finalmente: fijémonos que la situación de emergencia habitacional de hoy es el resultados de los gobiernos de ayer (derechas e izquierdas). ¿debemos seguir con esas ineficientes recetas? Mejor cambiemos el modelo político tal como la Argentina Libertaria de Milei.