
Pedraza, diposat a cedir vint amarraments al Club Nàutic si guanya el concurs del port de la Savina
Alberto Pedraza Jorde, responsable de Puertos y Litorales Sostenibles (PyLS) ha afirmat que té previst que la seua empresa concorri en el concurs per a la futura concessió única dels amarraments i locals comercials del port de la Savina. L’empresari que actualment explota la marina de Llevant, la benzinera i la marina seca de la Savina ha assegurat en aquesta entrevista a Ràdio Illa que, en cas que PyLS guanyàs el concurs de l’APB, estaria disposat a acordar amb el Club Nàutic de Formentera una col·laboració per divulgar la navegació i els esports marítims en la qual es podria incloure la cessió d’uns vint amarraments per a embarcacions de vela a aquesta entitat sense ànim de lucre.
El pes de l’aportació econòmica a l’APB
Pedraza ha exposat que “el president Portas ha de lluitar, en nom de Formentera” i davant de l’APB perquè l’aportació econòmica de les empreses que concorrin al concurs no tengui un pes decisiu. En aquest sentit, ha declarat que a l’illa li convé que en aquest concurs es posi el focus de la puntuació en altres aspectes, com el projecte d’explotació per al nou port que presenti cada empresa.
Unitat en la gestió de les dos marines
Així mateix, el cap de PyLS s’ha mostrat a favor que l’Autoritat Portuària de Balears (APB) unifiqui les dos marines actuals en una concessió única i s’ha referit als avantatges que suposarà aquesta mesura per reduir els costos de gestió dels amarraments i la possibilitat de guanyar espai per ubicar més embarcacions.
En un altre àmbit de coses, Pedraza ha destacat que si bé l’APB ha rebaixat de 25 a 16 anys la durada màxima de la nova concessió per al port de la Savina, fa anys el llavors president insular, Jaume Ferrer, havia defensat davant l’ens portuari un procés de competència de projectes en què es demanava un període de gestió de 25 anys per a la marina de Llevant a favor del Club Nàutic de Formentera amb una inversió “d’1,2 milions d’euros i un cànon de 48.000 euros anuals”, unes xifres molt inferiors a les que s’estudien per al futur concurs, ha subratllat. Finalment, però, aquesta concurrència de projectes es va desestimar, conclou l’empresari, perquè una de les empreses que hi participaren al·legà que que el CN de Formentera no complia certs formalismes legals.
D’altra banda, en l’àmbit de la mobilitat, s’ha mostrat crític amb la possibilitat que el nou aparcament subterrani del port previst per l’APB, d’uns 2.000 m² i unes 40/50 places, estigui vetat per a les flotes de lloguer i només estigui destinat als particulars.
“40 anys de feina dura”
Preguntat pel fet que l’Audiència Nacional el condemnàs el 2023 a onze mesos de presó per estafa processal agreujada i falsedat en grau de temptativa arran d’un projecte immobiliari a Polònia, Pedraza ha afirmat que va preferir acordar-ho amb la fiscalia per assegurar-se que la seua exparella no en sortís malparada: “Potser tenc molts defectes, però el primer que vaig fer és pactar que la meua exdona no tengués cap problema (…) i vaig preferir arribar a un acord”.
Així mateix, ha reivindicat la seua trajectòria empresarial: “Tenc un consell [d’administració] amb gent molt important, inclús algun exconseller d’Estat. Si jo fos un delinqüent, ningú hauria… Però quan tens 40 anys de feina dura i treballes amb fons d’inversió complicats i empreses de l’Ibex 35… En la meua vida he tengut moltes batalles (…) aquella la vaig perdre i vaig preferir posar-me una motxilla que després s’ha usat malintencionadament”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.