TOP
El Servei Marítim de la Guàrdia Civil inspeccionant el iot. Foto: Javi Parejo

Capitania Marítima exigeix un pla de reflotament per al iot encallat a Formentera

La Capitania Marítima d’Eivissa, depenent de la Direcció General de la Marina Mercant, ha requerit a l’armador del iot de luxe Attila la presentació urgent d’un pla de reflotament. Aquest haurà d’estar avalat per la seva asseguradora internacional (P&I), que cobreix els possibles danys al casc de l’embarcació.

El pla, que ha de garantir l’extracció segura del vaixell encallat davant la platja de ses Canyes, haurà d’anar acompanyat d’una inspecció submarina per tal de determinar l’abast dels desperfectes estructurals. Fonts de la Capitania apunten que la maniobra no podrà iniciar-se sense una avaluació prèvia detallada de l’estat del iot.

Paral·lelament, s’ha obert una investigació per esclarir les causes de l’incident, que va tenir lloc ahir cap a les 14:30 hores. Com a part del procés, es demanarà un informe oficial al capità del vaixell. Si es detecten possibles negligències o incompliments de la normativa marítima, la Capitania Marítima no descarta incoar un expedient sancionador.

Curiosos prop del iot encallat. Javi Parejo

 

Tot i l’espectacularitat de l’encallament, i segons les darreres comprovacions, no s’ha registrat cap vessament ni indici de contaminació marina. Els serveis tècnics de la Marina Mercant continuen monitorant la situació a l’espera que es concreti el pla de retirada de l’embarcació, de 64 metres d’eslora i valorada en prop de 60 milions d’euros.

 

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES