TOP
Xarxa Natura 2000 Formentera.

El Govern assegura que externalitzar la redacció dels plans de gestió no afecta la participació de les entitats

Davant la carta signada per nou entitats conservacionistes demanant “més transparència i participació” arran de “l’externalització de la redacció dels plans de gestió d’espais marins protegits”, el Govern Balear s’ha manifestat assegurant que “el fet d’externalitzar la redacció dels plans de gestió no eximeix del compliment dels procediments que marca la llei”. Afegeixen que “és indiferent qui és l’equip redactor” i que “la participació de les entitats està totalment reglada dins el procediment que s’estableix per normativa”.

“El procediment és el mateix”

Així, al·leguen que “siguin Espais Naturals Protegits o Espais Xarxa Natura 2000, el procediment de participació, exposició pública i aprovació és el mateix”.

Normativa

D’aquesta manera, citen la normativa fent referència a l’article 6 (ter) de Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais d’importància ambiental (LECO), que assenyalen que és la que ha de tenir-se en compte en el cas de l’elaboració dels plans de gestió de la Xarxa Ecològica Europea «Natura 2000», segons el punt 3 de l’article 36 en el cas de les zones d’especial conservació, i segons el punt 2 de l’article 37 en el cas de les zones d’especial protecció per a les aus.

Tràmits d’audiència i consulta

L’administració autonòmica explica que “aquest article estableix que el procediment d’elaboració dels instruments de planificació dels espais d’importància ambiental ha de sotmetre’s a tràmits d’audiència de les persones interessades durant un termini de dos mesos” i que “s’han de consultar els interessos socials i institucionals afectats”, així com “les associacions que persegueixin els principis i objectius previstos en aquesta llei”.

També, des de l’executiu balear, assenyalen que la normativa obliga a consultar de les administracions territorials que, per raó de la matèria, puguin veure’s afectades per la iniciativa i, en tot cas, els consells insulars i els ajuntaments quan el pla els afecti.

BOIB i documentació

Afegeixen que la informació s’ha de publicar un anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears i s’ha de posar a disposició de la ciutadania la documentació a través dels mitjans telemàtics.

A més, destaquen que totes les publicacions i notificacions han d’indicar, com a mínim, el lloc web on es pot accedir a la documentació i el termini per fer consideracions.

“Deixar tots els plans redactats”

El Govern Balear ha explicat que s’ha decidit externalitzar el servei d’elaboració dels plans per “la gran quantitat de plans de gestió pendents que no s’havien renovat o iniciat durant els vuit anys del Govern del Pacte” i que això “feia inviable que amb els tècnics de la Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal es poguessin redactar els plans en la brevetat més gran possible”. La intenció d’aquest govern, al·leguen, és deixar tots els plans redactats abans que finalitzi la legislatura.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES