El Motoclub Formentera organitza aquest diumenge una nova cita del campionat pitiús de motocròs, amb la participació de pilots d’Eivissa i de la nostra illa en diverses categories. Feia cinc anys que no es feia una prova de motocròs a Formentera, després que entre 2016 i 2o21 s’emprés un circuit provisional as Cap de Barbaria, a la finca de can Mateu. Així mateix, entre el 2010 i el 2016 s’havien organitzat diversos ‘dirt tracks’ (traçat oval) a la Mola, després que es clausuràs el circuit de can Barber, a la venda de ses Clotades.
Tal com ha explicat a Ràdio Illa un dels organitzadors, Rubén Portas, ‘Guti’, la prova de diumenge es disputarà de 9 a 15 hores en un circuit instal·lat en un terreny llogat pel Motoclub situat davant Insafor, devers el quilòmetre 4 de la carretera principal (a mà dreta de la carretera, venint de Sant Francesc). L’entrada és lliure i hi haurà servei de bar durant tot el matí, es farà una rifa d’una moto elèctrica i s’habilitarà un aparcament.

Categories per a totes les edats
En ‘Guti’ ha destacat que la jornada inclourà una àmplia varietat de categories: minicròs (50 cc), 65 cc, 85 cc, escoleta, Mx2 (125-250 cc, per a menors de 18 anys), Mx1 (450 cc, la categoria reina), Mx3 (majors de 30 anys), Mx4 (majors de 40 i 50 anys) i principiants. El format de competició consistirà en una mànega d’entrenaments seguida de dues mànegues de cursa per a cada categoria, i la classificació final es determinarà per la suma de punts de les dues mànegues. De Formentera hi participaran uns sis o set pilots, i ha avançat que algun d’ells té opcions reals de guanyar en la seva categoria.
A més, ‘Guti’ ha explicat que el motocròs exigeix una rigorosa preparació física dels pilots: “Has d’estar molt fort de cames i tren inferior per controlar la moto en les roderes del circuit. Molta bicicleta, molt de gimnàs i fons”.
L’escoleta, el gran objectiu del Motoclub
Més enllà de la competició de diumenge, ‘Guti’ ha exposat que el gran projecte del Motoclub Formentera és crear una escoleta de motocròs per als més petits, que podria arrencar amb motos de 65 cc i elèctriques, pràcticament silencioses. Actualment, els cinc o sis joves pilots de Formentera han de desplaçar-se cada dissabte fins a Eivissa per entrenar. “Agafem dues furgonetes i ens n’anem cap allà”, ha dit ‘Guti’, que espera poder fer realitat l’escoleta en el mateix terreny on es disputarà la prova de diumenge.

“Sense molestar ningú, són sis horetes”
Davant la preocupació que alguns veïns de la zona han transmès a Ràdio Illa, ‘Guti’ ha volgut llançar un missatge tranquil·litzador: “Volem fer-ho tot bé, sense molestar ningú. Són sis horetes i la gent s’ho passarà bé”. A més, ha convidat especialment els veïns a acostar-se per veure les categories amb motos elèctriques, el futur del motocròs: “Veureu que no fan mica de remor”. Així mateix, en el circuit es disposarà d’una cuba d’aigua per regar el terreny i minimitzar la dispersió de la pols.
A preguntes de Ràdio Illa, el Consell de Formentera ha informat que ha atorgat les autoritzacions pertinents de l’àrea d’Activitats i de la d’Esports i, a més, un decret de Presidència permet l’ús del circuit exclusivament durant la jornada del diumenge, 26 d’abril.




