TOP
Els preus dels bitllets han augmentat fins a un 225%.

Illes i ciutats autònomes reclamen l’establiment de preus màxims als bitllets d’avió

Balears, Canàries i les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla proposaran al Govern de l’Estat que estableixi preus màxims de referència als bitllets aeris en les connexions dels seus territoris amb la península. A més, demanaran quedar exceptuades de la futura fiscalitat al querosè.
Aquests quatre territoris reclamen mesures per garantir que els seus ciutadans es puguin “desplaçar en condicions d’equitat” i perquè el descompte del 75 % per a residents, que suposa una despesa de gairebé 600 milions d’euros a l’any, continuï sent eficient.
Per a això, demanen que “es fiscalitzin” els mecanismes pels quals les companyies aèries fixen els preus dels bitllets i es gestioni amb la Unió Europea que part de les rutes amb la península operin sota el marc “d’obligació de servei públic”, cosa que permetria limitar els preus i regular les freqüències.

Les companyies apugen preus i anul·len l’efecte del descompte de resident
Segons dades recopilades pel Ministeri de Transports, en els set primers mesos de 2019 els preus dels bitllets aeris entre la Península i Canàries van pujar una mitjana de 25%, el que anul·la de facto l’alça de la subvenció de l’Estat del 50 al 75%, i en algunes rutes i dies les tarifes es van disparar un 48%.
Comunitats insulars i ciutats autònomes sol·liciten també que s’inclogui en la llei de Pressupostos de l’Estat l’exigència que les aerolínies no preguntin al client si és resident fins al darrer pas de la compra del bitllet, per a més transparència.
Pel que fa a transport marítim, reclamen, entre altres coses, que la subvenció de resident s’estengui al cotxe del passatger.

Resposta de les aerolínies
D’altra banda, des de l’Associació de Línies Aèries es creu que qualsevol imposició de tarifes màximes pot ser contraproduent i passar factura a la connectivitat dels territoris extrapeninsulars.
Des de la patronal de les aerolínies es subratlla que el transport aeri és clau per a la indústria turística, que suposa al voltant del 45% del PIB balear i genera el 40% de l’ocupació.
Pel que fa a l’increment de preu arran de la pujada del descompte de resident al 75%, l’Associació de Línies Aèries assenyala que la seva activitat econòmica es regeix pel lliure mercat i d’acord amb la normativa europea i rebutja les crítiques per augments de preus encoberts.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES