TOP
El president de l’Associació Hotelera de Formentera, Juanma Costa. Arxiu.

Juanma Costa (Associació d’Hotelers): “Hi ha molta gent que no torna perquè s’avorreix”

El president de l’Associació Hotelera de Formentera, Juanma Costa, ha reiterat a Ràdio Illa que “falta oci nocturn” i troba a faltar establiments que puguin satisfer el desig de “fer una copa després de sopar”, així com altres que ofereixin música en directe. Costa ha exemplificat: “Hi ha molta gent que no torna perquè s’avorreix”.

En aquesta línia, el cap de la patronal hotelera ha afegit que “és necessari” per a Formentera redactar un nou Pla de Màrqueting tot i que abans s’hauria de definir quina “illa tenim i quina volem”. Costa assenyala que l’Associació Hotelera ja ha mantingut una “reunió informal” amb el conseller insular de Turisme, Artal Mayans, per traslladar-li aquesta petició.

“Respecte cap a la nostra identitat i natura” 
L’hoteler opina que el model de Formentera ha de ser de “respecte cap a la nostra identitat, imatge i natura” i que el nostre ha de ser un destí on “gaudir de les platges, com a principal atractiu”. Per tant, reflexiona Costa, no es pot “perdre mai de vista que el nostre enfoc en àmbit promocional és el sol i platja, malgrat que ens diferenciam de la resta pel paisatge i l’oferta tradicional que tenim”. A més, ha recalcat que aquests atractius “s’han de complementar amb una oferta bona de comerços, restaurants, mercats artesanals i oci nocturn”. Costa ha afirmat que “no veu futur” en “el model exclusivament familiar” i que “hem de tenir oferta variada en tots els aspectes” perquè “no podem ser Menorca [com a referent de turisme familiar] ni tampoc Eivissa [com a exemple de turisme de festa]”.
D’altra banda, Costa ha destacat que aquesta temporada, que ha registrat un lleuger descens d’ocupació amb relació a la de 2022, ha set “correcta però estranya” per mor dels “alts i baixos” de la demanda.

Formentera no és un destí car
Així mateix, el cap de la patronal ha rebutjat que Formentera sigui un destí vacacional car, comparat amb altres indrets com “Eivissa, Mallorca, costa del Sol, Barcelona, Madrid o París o qualsevol altre lloc del món que sigui un focus turístic”. Això sí, Costa ha indicat que el que sí que suposa un desemborsament destacable és el viatge fins a l’illa. Paral·lelament, l’empresari sí que considera que és “difícil” per als residents assumir el cost de la vida a l’illa i ha assenyalat els alts preus de l’habitatge i del senalló de la compra com a principals factors.

“Hem arribat al nostre sostre”
Amb relació a les places turístiques “congelades”, Costa ha afirmat que cal saber amb certesa de quina xifra es tracta i posteriorment prendre una decisió. Ara bé, l’hoteler ha avançat que “possiblement és el moment de dir que hem arribat al nostre sostre”. En tot cas ha anunciat que si aquestes places es destinen a apartaments turístics, des del sector hoteler es negarien “rotundament” a la seva posada en marxa, i en aquest sentit ha fet referència a l’impacte negatiu que podrien tenir en el mercat d’habitatge residencial.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES