TOP

La conselleria d’Educació reforça l’atenció a la nena de tres anys amb necessitats especials del Mestre Lluís Andreu

La Delegada Territorial d’Educació a les Pitiüses, Margalida Ferrer, ha assegurat a Ràdio Illa que, amb les mesures aplicades des d’aquesta setmana pel Govern balear, la boixa, que és síndrome de Down, compta a classe amb l’assistència de la seva tutora i també amb un altre reforç, a excepció d’ “una o dues hores a la setmana”. Un extrem que ha estat confirmat per la família de la nena, que cursa Quart d’Infantil.
Aquesta atenció específica pot venir prestada per diverses figures, com l’Auxiliar Tècnic Educatiu, com passa durant tres dies a la setmana, l’especialista en Pedagogia Terapèutica, la mestra d’Audició i Llenguatge o bé una professora de reforç. Això sí, la nena no gaudirà d’aquesta atenció suplementària quan el grup estigui desdoblat, és a dir, quan es divideixi en dos subgrups, com passa amb les hores de plàstica, música, valors o anglès.
A més, segons la Delegada Territorial d’Educació, la ràtio de l’escola Mestre Lluís Andreu a Quart i Cinquè d’Infantil no sobrepassa els 20 alumnes, de manera que aquest reforç no perjudica les atencions a altres infants del centre.
Paral·lelament, Margalida Ferrer ha sol·licitat al Servei d’Atenció a la Diversitat que revisi el grau de dependència de la boixa, que, segons la conselleria, necessita assistència a l’hora de menjar i anar al bany, però no té problemes de mobilitat.
A més, segueix vigent l’anunci fet pel departament d’educació, en relació a què portarà a terme l’avaluació pertinent amb la intenció de sumar un altre Auxiliar Tècnic Educatiu en el segon trimestre.
Des del Govern s’ha recordat que la incorporació d’aquesta figura no passa pel procés de contractació de la conselleria d’Educació, perquè no és personal docent, sinó que es regeix per la llei de funció pública, el que provoca que la seva contractació no pugui ser immediata i requereixi tràmits administratius que alenteixen el procés.
Recordam que tant la mare de la nena com la Federació d’Associacions de Pares de Formentera havien assenyalat que en començar el curs, la nena no tenia cobertes les seves necessitats, ja que en la majoria d’hores lectives, el seu grup no comptava amb una persona que donàs suport a la tasca de la tutora. Així, segons la FAPA, s’estaven vulnerant els drets educatius de la boixa i es posava en dubte la finalitat inclusiva del sistema educatiu.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES