TOP
Instantània de la trobada. Foto: CIF

L’Observatori de Dades analitza el flux de turistes i el seu parer a les xarxes

Avui s’ha celebrat la reunió de la Comissió d’Ordenació i Promoció Turística de Formentera (COPT). Abans de la trobada, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, juntament amb el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús, i la tècnica de l’Observatori, Catalina Ramis, han ofert una roda de premsa per explicar al sector les dades del projecte d’antenes de sensorització i fluxos de mobilitat de turistes, i de l’estudi de l’escolta empàtica a les xarxes socials.

Flux de turistes
D’una banda, gràcies a la instal·lació, el juny de 2020, de deu antenes de sensorització en punts estratègics de l’illa, aquest any s’han pogut presentar per primera vegada dades sobre l’afluència en diferents zones de l’illa i la mobilitat de fluxos de turistes, visitants d’un dia i residents a Formentera. Segons aquestes dades, entre juny i octubre de 2021 han vingut 541.419 visitants a Formentera, dels quals 361.531 han set excursionistes d’un sol dia i 179.888, turistes que han pernoctat almenys una nit a l’illa, segons ha detallat la tècnica Catalina Ramis.
Alejandra Ferrer ha explicat que aquestes dades ens donen suport “per demanar a les administracions competents a què ens ajudin a regular aquesta afluència de visitants, sobretot en el cas de les excursions d’un dia.” “Es tracta que els visitants d’un dia arribin de manera més ordenada i d’acord amb la capacitat de càrrega de l’illa i el seu port, a més des de Promoció si sabem com es mouen podem fer polítiques que ens ajudin a repartir-los perquè no se saturin alguns llocs i la satisfacció dels turistes i dels residents augmenti”.

Escolta empàtica a les xarxes
Durant tota la temporada turística s’ha sentit allò que diuen els turistes que visiten l’illa a través de les diferents xarxes socials i canals de difusió en línia. En total, s’ha comptabilitzat 22.858 opinions sobre l’illa de turistes que l’han visitat, i l’impacte d’aquestes opinions ha arribat a 110.674.824 usuaris.
Segons ha explicat la vicepresidenta i consellera de Turisme, “la finalitat del projecte Escolta empàtica pretén conèixer les diferents accions i reaccions en línia dels turistes que visiten l’illa de Formentera com a destí turístic per part dels diferents mercats turístics (espanyol, anglès, francès, italià i alemany) amb la finalitat d’ajudar la destinació a comprendre millor les opinions dels turistes i prendre decisions encertades per millorar la destinació”.
Com a conclusions d’aquest estudi, cal destacar que els turistes queden molt satisfets de les vacances i experiències viscudes a Formentera. Els sentiments i emocions que l’illa els desperta són “felicitat i admiració per la natura, el paisatge i les platges en molt bon estat de conservació, la llum, la bellesa, la màgia, la tranquil·litat i la gent”. La descriuen com “un paradís autèntic i singular i com a destinació sostenible”.
Per altra banda, els preocupa principalment: l’elevada afluència en hores i llocs puntuals de l’illa de turistes i, sobretot, excursionistes d’un dia, percepció de major massificació i que això provoqui que Formentera perdi el seu encant, entra d’altres qüestions.

COPT
Després de la presentació, s’ha reunit la COPT de Formentera, formada per la responsable de Turisme i el cap de Promoció, així com els diferents grups polítics i representants de les patronals.
A la trobada, s’han repassat totes les accions promocionals dutes endavant enguany en compliment del Pla d’Impuls Econòmic i Turístic aprovat conjuntament amb el sector. També s’ha presentat la programació dels esdeveniments perquè el sector pugui organitzar l’obertura i tancament dels seus serveis. Aquesta trobada també ha servit per establir les accions promocionals amb vista el 2022. S’ha acordat convocar una altra reunió després de la celebració de Fitur, quan es tancarà el Pla de Promoció Turística de l’any 2022.

Compartir

PROGRAMES