TOP
Ángel Bustos i Francisco Javier Jiménez de Cisneros en la roda de premsa que ha tengut lloc en el restaurant La Bocana.

Marina de Formentera anuncia que no abandona la dàrsena de Ponent

Marina de Formentera ha anunciat que no abandonarà les instal·lacions de la dàrsena interior de Ponent del port de la Savina demà divendres 27 de maig, dia en què caduca la concessió per a la gestió de llocs d’amarratge i locals comercials d’aquest espai.
En roda de premsa convocada al restaurant La Bocana, a l’estació Marítima, el conseller delegat de l’empresa, Ángel Bustos, i l’assessor legal de la companyia, Francisco Javier Jiménez de Cisneros (advocat i catedràtic de Dret Administratiu de la Universidad Autónoma de Madrid), han informat que Marina de Formentera continuarà explotant la dàrsena fins que es resolgui l’incident de mesures cautelars en què sol·licita “la suspensió de la denegació [de la pròrroga de la concessió] i el manteniment” de la gestió de la dàrsena de Ponent per part de Marina. Aquestes mesures cautelars s’han demanat en el marc del recurs contenciós administratiu formulat davant del Tribunal Superior de Justícia de Balears contra la denegació de la pròrroga de la concessió a Marina de Formentera per part de l’Autoritat Portuària de Balears (APB).

Ángel Bustos: el concurs, “una subhasta”
Bustos, que ha afirmat que l’APB mantenia un tracte d’acorralament (en l’original, en castellà: “acoso y derribo”) contra Marina de Formentera, ha exposat: “Fa un any presentàrem una petició de pròrroga, igual que s’havia fet a la resta de ports de les Balears, a tots se’ls va ampliar [el termini d’explotació] el 50% del temps de la darrera concessió obtinguda”, cosa que en el cas de Marina serien 3,5 anys. En canvi, assenyala el conseller delegat, “a nosaltres se’ns denegà [la pròrroga] fa cosa d’un mes i mig i seguidament va sortir un concurs amb un termini de 20 dies en què s’havia canviat completament tot el sistema del plec de bases respecte a concursos anteriors”. Per la seva banda, el jurista ha afegit que en el nou plec l’APB “només valora l’import de les millores de taxes i això ha portat a un increment de quatre o cinc vegades el valor de la taxa de sortida, sense tenir en compte la qualitat del servei, quants mariners hi haurà, o la viabilitat financera” de la proposta. Bustos ha qualificat aquest concurs de “subhasta” i ha posat com a exemple la pujada del lloguer que amb les noves condicions experimentaria el local del restaurant Aigua: “De 69.000 a 500.000 euros”.
Sobre la negativa de la seva societat a concórrer en el nou concurs, Bustos ha declarat: “No em vaig presentar perquè el 70% de l’accionariat de Marina de Formentera som de Formentera. Jo no podia presentar-me davant d’un usuari plantejant aquestes tarifes, són legals, però jo això no ho puc fer perquè sóc d’aquí”.

“S’ha fet així en tots els ports menys a Marina de Formentera”
L’assessor jurídic ha explicat com Marina de Formentera continuarà explotant la dàrsena de Ponent malgrat que la seva concessió caduqui demà. Així, segons Jiménez de Cisneros, per fer el canvi en la gestió en benefici dels guanyadors del nou concurs, “l’APB ha d’aixecar una acta de lliurament i reversió, i aquesta acta suposa la possessió. Nosaltres transmetríem la possessió en aquell moment, però com nosaltres, fins que no es resolguin les mesures cautelars, no donarem la possessió, no es podran lliurar [les instal·lacions] al nou autoritzat”.
El catedràtic també ha argumentat perquè Marina ha recorregut amb un contenciós administratiu la denegació de la pròrroga: “Segons la Llei [6/2014, de 18 de juliol, de ports de les Illes Balears] si algú amb un títol que vencerà fa una inversió del 20% addicional sobre l’import de la inversió per la qual va obtenir la concessió original, aquest 20% l’habilita perquè l’APB li atorgui la pròrroga. S’ha fet així en tots els ports de Balears menys a Marina de Formentera”.
El passat 19 de maig, l’APB anuncià que Port Med Formentera, del grup de l’empresari Nicolás Mayol (antic gestor de la dàrsena de Llevant, amb Formentera Mar) havia guanyat el concurs per ocupar-se dels llocs d’amarratge i locals a la dàrsena interior de Ponent del port de la Savina. La seva proposta ha set considerada per part del Consell d’Administració de l’APB com la solució més avantatjosa i li ha atorgat una autorització administrativa d’un any, amb possibilitat de prorrogar-la any rere any fins a un termini màxim de tres anys. De moment, l’APB no s’ha pronunciat amb relació a l’anunci fet avui per Marina de Formentera.

 

 

 

 

Compartir

PROGRAMES