Movistar continua sense servei a la Mola a l’espera de la substitució d’una peça avui divendres
Si bé aquest matí informàvem que Ahir dijous pels volts de les 19 h s’havia restablert el servei de telefonia a la Mola, alguns usuaris, en concret de Movistar, ens han explicat avui divendres que persistien els problemes de cobertura i dades als seus aparells.
Davant d’aquestes indicacions, la nostra emissora ha repetit la consulta a Telefònica, que ens ha informat que els seus serveis tècnics han confirmat que hi ha una fallada tècnica i que encara no s’ha solucionat perquè “s’està a l’espera que arribi a Formentera una peça que ha de ser substituïda”. Les mateixes fonts han assenyalat que “s’espera que aquest component arribi durant el dia d’avui”, i que “els tècnics duran a terme la reparació tan aviat com disposin d’aquesta peça”.
Problemàtica cronificada
Les avaries en els serveis de telefonia i dades d’Internet mòbils no són un fenomen aïllat a la nostra illa, sobretot a la zona del Pilar de la Mola, on el passat 18 de juliol, clients de diverses companyies van patir problemes de cobertura en diferents punts de Formentera, tot i que la Mola va ser el nucli més afectat.
També el sector del taxi va lamentar llavors les dificultats que suposava haver de prestar servei a les zones ‘fosques’ o sense cobertura de l’illa. Així mateix, a les entitats financeres van deixar de funcionar amb normalitat els caixers automàtics i algunes operacions bancàries es va haver d’ajornar.
Reunió amb les companyies i el ministeri
Per mor d’aquesta reiterada problemàtica, el novembre de 2022 representants del Consell de Formentera celebraren una reunió amb directius de Telefònica, Orange i Vodafone, així com amb un delegat del ministeri de Transformació Digital.
En aquella trobada el Consell va demanar a les operadores que fessin un manteniment no sols reactiu, sinó també preventiu de les infraestructures, i es destacà que quan la ciutadania detecti incidències en els serveis de veu o dades, les comuniqui a la seva companyia i també les reportin a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions.
Compensacions
Sobre les possibles compensacions econòmiques per als perjudicats, l’àrea de comunicació de Telefònica va indicar a la nostra emissora per mor d’una avaria precedent, que els clients de Movistar afectats “han de contactar amb el 1004 o el 1489 (empreses) per obrir una reclamació”.
A més, també es pot reclamar a través de l’APP Mi Movistar. Així mateix, els clients de totes les companyies poden reportar la falta dels serveis contractats a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions.
Els clients d’empreses de telefonia que pateixin una caiguda de serveis tenen dret a reclamar la devolució de la part proporcional de la factura en què no han gaudit de la prestació. Es recomana que la reclamació es faci per escrit, accedint a les vies de comunicació que cada operadora ofereixi al seu web.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.