TOP
Pepe Roselló a Ràdio Illa.

Port Med anuncia que es quedarà a la dàrsena de Ponent, on ofereix “preus de mercat”

Pepe Roselló, responsable de la gestió actual de la dàrsena de Ponent de la Savina, ha explicat que Port Med Formentera té garantida per part de l’Autoritat Portuària de Balears (APB) la continuïtat en l’explotació d’aquest espai almenys per a la pròxima temporada turística, tal com ja avançà Ràdio Illa la passada setmana. Així mateix, el gerent ha assenyalat que la nova gestió ofereix preus de mercat que no suposen una gran variació amb relació a l’antiga explotadora d’aquest espai portuari i les altres marines de les Pitiüses. Roselló ha valorat les tarifes tant dels 12 locals comercials com dels 58 amarratges que gestiona, dels quals cal descomptar 2 destinats a l’ús per part de l’Autoritat Portuària de Balears (APB).

Arran de les crítiques rebudes per les seves tarifes, Port Med ha fet pública una comparativa sobre els preus (sense IVA ni consums) que ofereix amb relació als altres ports esportius d’àmbit pitiús. Així, segons la informació recopilada per aquesta empresa, un vaixell de 8 metres amb port base a la dàrsena de Ponent, pagaria 6.524 euros tot l’any amb l’actual gestió, mentre que amb l’antiga marina el preu era de 4.831 euros i a la dàrsena de Llevant de la Savina, de 5.124 euros. En comparativa amb Eivissa, a Botafoc abonaria gairebé 6.000 euros i a Marina Ibiza més de 10.000 euros. En canvi, si les embarcacions amb port base només volguessin passar-hi exclusivament els 8 mesos d’hivernada, els preus per un vaixell de 8 o 10 metres serien “significativament més barats” que la resta de la competència, tal com apunta Roselló.

Condició de port base i la problemàtica amb els xàrters
El gerent ha detallat que de les 30 embarcacions que gaudien de la condició de port base amb l’antiga explotadora, 28 han renovat l’arrendament i d’aquestes, 4 no quedaran amarrades durant l’estiu, en paraules de Roselló, per raons d’estalvi i perquè alguns usuaris no poden sortir a navegar durant aquest període perquè estan enfeinats amb la temporada turística. Així mateix, Port Med detalla que entre aquestes embarcacions que tenen la dàrsena de Ponent com a port base, n’hi ha de particulars, però també n’hi ha d’empreses de xàrter nàutic.
Roselló admet que són les embarcacions transeünts les que paguen uns preus més elevats, cosa que podria perjudicar especialment a les empreses de xàrter que no compten amb barques amb port base a la Savina. Tot i això, el gerent declara que en aquest capítol “som un poc més cars que els vesins, però mai dupliquem tarifes, com s’ha dit”. Així, per a embarcacions de 8 metres, el gerent detalla que a Port Med la hivernada surt a uns 2.000 euros, a l’antiga Marina Formentera 1.375 euros i a la dàrsena de Llevant 1.453 euros. Pel que fa a la temporada d’estiu, Roselló aporta els preus per m² d’embarcació que ascendeixen a 6,5 euros a Port Med, a 5 euros a la dàrsena de Llevant i a 4 euros amb l’antiga gestora de la dàrsena de Ponent.

Negociacions amb Vellmarí
Pel que fa als 12 locals comercials de la dàrsena de Ponent, Roselló afirma que ja s’ha tancat la renovació de l’arrendament per a 8 establiments, que abonen “el mateix o menys del que pagaven abans de l’arribada de Port Med“. En canvi, assegura que s’està negociant amb els 4 restants, als quals, efectivament, se’ls hi han pujat les tarifes. En el cas de Vellmarí, el gerent opina que el preu del seu local estava “per sota de mercat” i que actualment s’està negociant una tarifa que podria resultar amb la reducció de l’espai per aquest centre de busseig. Pel que fa a Hélix, una empresa que ha anunciat la seva marxa de la Savina, Roselló explica que aquesta decisió no es pot atribuir a la gestió de Port Med sinó a “altres assumptes”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES