
Portas, sobre el document per als usos de l’Espai Cultural de Sant Ferran: “És viu, encara es pot millorar”
Óscar Portas, president del Consell de Formentera, ha abordat a Ràdio Illa el projecte per definir el futur de l’Espai Cultural de Sant Ferran, que ahir va protagonitzar un dels punts de l’ordre del dia del Consell d’Entitats. El cap insular ha recordat que en aquesta sessió s’ha presentat “l’informe que ha preparat [l’actor i gestor cultural] Miquel Costa sobre les necessitats d’espais i dels usos que volem” en aquest recinte públic on antigament hi havien les escoles de la localitat. Portas ha destacat que aquest “és un document viu, encara es pot millorar”.
A més, ha detallat que el Col·legi d’Arquitectes de les Illes Balears col·laborarà amb el Consell de Formentera per “redactar les bases per convocar un concurs d’idees” abans de final d’any. Aquest concurs hauria de culminar en l’aportació d’un avantprojecte del futur Espai Cultural de Sant Ferran. Portas ha exposat que “és molt important que en aquestes bases hi pugui participar tothom”, que “hi hagi diàleg”, per la qual cosa es convocarà “un altre Consell d’Entitats després de l’estiu”.
Creació de dos noves borses turístiques: “20 o 30” places
En un altre àmbit de coses, el president ha declarat que l’obertura de dos borses per comercialitzar les places turístiques que es donin de baixa suposarà unes “20 o 30” de les aproximadament 15.000 autoritzades a Formentera. L’objectiu és, segons explica, que els llits turístics en habitatges “plurifamiliars vagin desapareixent i passin a unifamiliars”.
Amb relació a les crítiques que ha despertat aquesta mesura per part de l‘oposició, el president ha indicat: “Les alarmes han saltat perquè hauran confós aquesta resolució, com si fos [el desbloqueig] de les 4.000 places congelades”, que continuaran estant fora de mercat.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.