TOP
El diputat per les Pitiüses al Congrés, Miquel Jerez, reunit amb representants de Sa Unió de Formentera.

Sa Unió denuncia la manca d’atenció presencial al SEPE de Formentera

La coalició formada per Partit Popular i Compromís (Sa Unió) ha denunciat, a través del diputat nacional Miquel Jerez (PP), la situació “d’abandonament” en què es troben els usuaris del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).
Miquel Jerez explica que les instal·lacions en què s’ubica el servei “no disposen de personal per atendre de forma presencial als usuaris que sol·liciten informació o atenció en la tramitació de les seves prestacions”.
En aquest sentit, el diputat ha assenyalat que “la cadira i la taula del funcionari estan buides, tan sols un cartell penjat a la part posterior de la pantalla indica que al seu dia va haver-hi algú que atenia. Cal que aquest servei es restableixi urgentment. Qui sol·licita una prestació per desocupació o tramita la documentació relacionada amb un ERTO necessita algú a l’altre costat de la taula que li faciliti els tràmits”.

Només una adreça electrònica per tramitar les prestacions
Segons Miquel Jerez, els usuaris tan sols disposen d’un correu electrònic per fer arribar la sol·licitud de les seves prestacions, un servei que en nota de premsa, qualifica de “totalment insuficient per a aquells que necessiten un assessorament previ i personalitzat”.
“Els usuaris del SEPE a Formentera han de resignar-se amb una adreça de correu electrònic on enviar la documentació com a única solució. Aquesta no és la solució. Cal una atenció personal que els indiqui el procés a seguir i un segell d’entrada que els garanteixi que el document s’ha registrat correctament. Enviar la documentació a un correu electrònic és un sistema ineficient, està provocant un veritable col·lapse i, a més, no ofereix suficients garanties. Tot això està obligant molts usuaris a desplaçar-se en barca i tramitar les seves prestacions a l’illa d’Eivissa, cosa que constitueix un retard inacceptable”, ha manifestat Jerez.

La represa de l’atenció presencial a Formentera
Per Miquel Jerez la solució implica recuperar una persona que desenvolupi aquestes funcions durant uns dies i hores determinats.
En aquest sentit, Jerez ha assenyalat que “la persona que tenia assignada la plaça va deixar la feina i qui la va substituir ha estat traslladada a Eivissa per atendre el servei. Aquesta situació ha deixat desatesa l’oficina del SEPE a Formentera. N’hi hauria prou que el Ministeri de Treball proporcionés personal d’atenció determinats dies a determinades hores i així atendre la demanda. A la situació d’atur que pateixen moltes persones per mor de la crisi sanitària s’uneix una administració que no respon quan més se la necessita”.

Pregunta al Congrés sobre el SEPE de Formentera
Miquel Jerez ha sol·licitat formalment al Ministeri, a través d’una pregunta parlamentària, que respongui quan pensa restablir el servei a l’illa.
A més, també ha afirmat que Formentera necessita “una oficina de la Seguretat Social i Tresoreria, una delegació de l’Agència Tributària, o una oficina de Trànsit o una oficina per a la tramitació de passaports i DNI”.
Són serveis “bàsics imprescindibles que requereixen presència a l’illa de Formentera. Ja no només es tracta d’una qüestió per raó de la insularitat, es tracta d’una qüestió per raons d’igualtat”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES