TOP
El CEIP Sant Ferran, avui a la sortida de classes.

Sense ATE a Sant Ferran: “Ens sentim totalment abandonats, enganyats i cansats”

El CEIP Sant Ferran de ses Roques no comptarà amb un segon Auxiliar Tècnic Educatiu (ATE) aquest curs, de manera que no es complirà l’anunci que el passat gener féu la conselleria balear d’Educació, en què s’assegurà que aquest recurs arribaria al llarg del segon trimestre.
Aquesta escola ha disposat durant el present curs d’un únic ATE per atendre a sis alumnes amb necessitats educatives especials, mentre que el curs passat tengué els mateixos recursos per atendre a dos infants d’aquest col·lectiu. L’ATE és una figura imprescindible per garantir la inclusió educativa, que dóna suport al docent dins l’aula i a les hores de pati. Per exemple, ajuda als nens amb poca mobilitat o amb problemes de control d’esfínters, entre altres casos.

Ja no hi ha temps per contractar
La demanda per incrementar la dotació d’ATE al CEIP Sant Ferran es va remetre al Govern balear el passat mes de novembre, durant el primer trimestre, i estigué liderada per les mares dels sis infants amb necessitats especials de l’escola. A més, aquesta petició ha set secundada per la direcció del centre, l’APIMA, per la Federació d’Associacions de Famílies i Alumnes de Formentera (FAFA) i fins i tot ha comptat amb el suport d’una proposta aprovada per unanimitat en el Ple insular del passat mes de desembre.
El Govern balear ha informat Ràdio Illa que de les 10 places d’ATE que s’han aprovat i dotat econòmicament el 2022, n’han quedat dues vacants, una a Mallorca i la de Formentera, en ambdós casos perquè s’ha exhaurit el borsí. Quan el Govern es troba amb aquesta dificultat, acostuma a tramitar la contractació a través del SOIB, ara bé, en aquesta ocasió ja no s’emprendrà aquesta gestió perquè triga uns dos mesos aproximadament, de manera que l’ATE arribaria a final de curs acadèmic o quan ja s’hagués acabat.

El centre i les famílies
La direcció del CEIP Sant Ferran ha set informada d’aquesta mancança i, amb la finalitat d’avançar els tràmits, ja ha traslladat al Govern que de cara al curs vinent i ateses les necessitats del centre, sí que requerirà dos ATE.
Sandra G. una de les mares dels sis infants amb necessitats especials del col·legi ha explicat a Ràdio Illa: “Som a final de curs, amb encara més necessitat per l’escolarització d’alumnes nous, sense aquest recurs i amb un silenci absolut per part de l’administració. Ens sentim totalment abandonats, enganyats i cansats de lluitar pels drets dels nostres fills”.
La mare ha recopilat els fets: “El mes de novembre passat sis famílies del CEIP Sant Ferran amb fills amb necessitats educatives especials vam enviar una carta, a través de l’APIMA i la FAFA, als departaments d’Inspecció Educativa i Atenció a la Diversitat demanant la figura d’un ATE per poder cobrir les necessitats dels nostres fills, la resposta va ser que estaven al corrent de la necessitat, que estava previst enviar aquest reforç al febrer. Aquesta resposta, ja en el seu moment, ens va semblar, a part d’una excusa per fer front a la carta, un recurs insuficient per a les necessitats reals que hi ha al centre”.

APIMA i FAFA demanen explicacions
D’altra banda, l’APIMA de Sant Ferran ha fet arribar a Ràdio Illa un comunicat sobre la falta de l’ATE al qual s’hi ha adherit la FAFA: “Després de dos anys d’espera, en els que hem hagut de reajustar els recursos que té l’escola i fer mans i mànigues, avui en dia no tenim cap informació ni cap explicació sobre per què s’ha donat aquesta situació.
Des de l’Associació de pares i mares de l’escola volem manifestar la nostra decepció i indignació davant d’aquest fet, ens sembla una falta de compromís amb allò que havíem pactat.
Ens agradaria, en primer lloc, que ens haguessin informat, en segon lloc, que ens haguessin donat alguna justificació i, en tercer lloc, que ens haguessin donat alguna opció per poder oferir aquest suport que és tan important perquè les classes funcionin bé, perquè els nens i nenes amb necessitats educatives especials estiguin atesos confortablement i perquè les mestres se sentin recolzades”.

Compartir

PROGRAMES