TOP
Julián Albaráñez, treballador del Servei de neteja de Formentera des de fa gairebé 40 anys i representant sindical

Servei de neteja: “Els camions s’avarien cada dia”

Fa dos dies us explicàvem que UGT Serveis Públics ha denunciat la situació “insostenible” que pateix la recollida de residus i neteja viària de Formentera i ha advertit del “possible i imminent col·lapse” del servei. L’organització sindical ha informat que l’empresa concessionària CESPA està “salvant el dia a dia com pot” amb tan sols un o dos camions per a tota l’illa, tot i que quan va començar amb l’adjudicació, ara fa quinze anys, tenia quatre vehicles.

Al De far a far d’avui hem volgut aprofundir en aquesta qüestió i per això hem convidat a parlar a Julián Albaráñez, treballador del Servei de neteja de Formentera des de fa gairebé quaranta anys i representant sindical a l’empresa, i també a Juan José del Teso, responsable del sector serveis a les Illes Balears d’UGT. En les seves intervencions els dos han sigut molt contundents sobre la situació que es viu actualment a Formentera. Parlen de saturació del personal (“els treballadors fan el que poden, no se’ls pot demanar més”), d’incompliments per part de Consell i Cespa pel que fa al subministrament de maquinària (“el que diu el Consell no és cert, no ha arribat maquinària”) i de la impossibilitat de donar un bon servei en aquestes condicions (“en el mes de juliol es va netejar la platja una setmana”). I sobre el futur immediat, en el que esperen que es resolgui la nova licitació del servei com més aviat millor tal com els asseguren des del Consell perquè sinó es comprometrà els pròxims anys de neteja (fent referència a la crisis de submnistraments mundial), avisen que “al conveni actual cal incloure urgentment un increment de salaris” per la situació inflacionista que es viu, que “el Consell ha de reconsiderar els preus de la nova contracta perquè si no hi haurà conflicte laboral” i que “si cal arribar a la vaga, ja es veurà”. Creuen que “s’està mercadejant amb un servei essencial precaritzant la situació dels treballadors” i que “els serveis s’han de duplicar o triplicar” en la nova contracta. Finalment, són clars que ara mateix tenen “opinions diametralment oposades amb l’empresa concessionària.”

Podeu escoltar l’entrevista sencera en aquest enllaç:

 

Compartir

PROGRAMES