TOP
Instantània de la presentació. Foto: CIF

Turistes satisfets, tot i la sensació de saturació i els preus alts

La vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, juntament amb la tècnica de l’Observatori de Dades, Catalina Ramis, han presentat aquest dijous els resultats del Baròmetre de satisfacció turística.
Aquest baròmetre es basa en quasi 2.500 enquestes fetes als turistes per conèixer el grau de satisfacció i analitzar les possibles amenaces i fortaleses de la destinació per prendre mesures que puguin millorar la satisfacció dels que ens visiten, però també dels residents, que moltes voltes coincideixen.

Satisfacció al 99%
Les platges, el paisatge, el clima, segueixen sent un dels elements millor valorats pels visitants, i enguany destaca la pujada de la valoració de la tranquil·litat a l’illa. La saturació de gent i de vehicles, així com l’alt nivell de preus segueixen essent les qüestions que reben una valoració més baixa, segons ha explicat Ferrer, que així i tot ha destacat que “la xifra global de satisfacció continua sent superior al 99%, concretament del 99,2%, un fet excepcional”. El turista majoritari ha set l’estatal, amb un 30% de turisme procedent de Catalunya, seguit de l’italià. Els mercats alemany, francès i anglès han sumat un 20% entre els tres.
D’altra banda, també s’ha millorat la valoració de les visites a béns patrimonials i culturals, així com la gastronomia, la cuina local, l’oferta esportiva o d’altres activitats que es promocionen des de fa molts d’anys.

60% de repetidors
Així mateix, la xifra de visitants repetidors és alta, concretament més d’un 60% repeteixen. D’aquests, un elevat nombre ho fan des de fa més d’una dècada. La satisfacció amb el servei i l’atenció del personal als allotjaments o la restauració ha millorat, segons la vicepresidenta “totes les mesures implementades relacionades amb la covid s’han traduït en el fet que els visitants s’han sentit millor atesos, i aquesta pot ser una oportunitat per establir-les encara que no s’hagin de fer de manera obligatòria”.

Internet i platges
D’altra banda, el 79% de les persones enquestades ha fet la reserva de la seva estada per Internet, i un 96% considera que les mesures preventives i d’higiene per prevenir la covid als és satisfactòria (43%) o molt satisfactòria (53%)
Quant a l’estada mitjana, aquesta ha pujat a les 4/6 nits, i un 34% s’ha allotjat en un apartament turístic, mentre que els hotels de 4 estrelles han set triats per un 19% i els hotels de 3 estrelles per un 14%.
Es Pujols, amb un 31% i Sant Ferran, amb un 6%, han set els nuclis de població amb més i menys turistes allotjats respectivament.
Pel que fa l’elecció de Formentera com a destí, les platges (95%), la Tranquil·litat (65%), el paisatge i la natura (36%) i el clima (34%), han set els motius més triats, i l’atractiu turístic cultural més visitat han estat els mercats, on hi han anat un 66% dels visitants, mentre que un 17% ha anat a veure les esglésies.

La saturació provocada per les visites d’un sol dia
Com a assignatura pendent, la titular de Turisme ha declarat que Formentera ha de regular el nombre de visitants d’un dia “ja que és molt elevat i genera sensació de saturació. Les visites d’un dia ho volen conèixer tot en poques hores, es mouen molt amb els vehicles, i això fa que la sensació de saturació per residents i turistes que pernocten, havent-hi el mateix nombre de vehicles o gent, sigui superior”.

Trobar l’equilibri
A la trobada també hi ha assistit la presidenta Ana Juan que ha destacat la tasca desenvolupada pels tècnics de l’Observatori de dades i de l’àrea de Turisme per elaborar aquest diagnòstic “que ens ha de servir per saber què estam fent bé i en què podem millorar”. Juan ha assenyalat que la temporada “ha set bona, però que en determinats períodes hem tingut la percepció de saturació en les nostres carreteres i platges; unes dades que hem de valorar per treballar en properes iniciatives per millorar aquesta situació, trobar l’equilibri sobre la percepció que tenim residents i turistes”.

Compartir

PROGRAMES