TOP
Oficina de Correus de Formentera. L’oficina de Correus de Sant Francesc.

Marlaska: amb l’horari només de matí de Correus “es garanteix la prestació del servei” a Formentera

Avui, dimarts 10 de juny, el senador electe per Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer ha preguntat al ministre de l’interior del Govern espanyol, Fernando Grande-Marlaska, durant una sessió del Ple del Senat, per quin motiu l’única oficina de correus de Formentera només obre als matins de 8.30 hores a 14.30 hores de dilluns a divendres.

Servei garantit

Davant la pregunta del senador, el ministre ha contestat que “en efecte”, actualment l’oficina de correus de Sant Francesc de Formentera disposa de l’esmentat horari i que “amb això, s’entén que es garanteix la prestació del servei d’atenció al client cinc dies a la setmana de conformitat amb l’article 23 de la Llei 43.2010, de 30 de desembre, del Servei Postal Universal dels Drets dels Usuaris i del Mercat Postal”.

Servei Postal Universal

Durant la seva intervenció, anterior a la resposta de Marlaska, Juanjo Ferrer ha argumentat que Correus és l’operador designat del Servei Postal Universal i que, per tant, ha de “garantir l’accés postal en tot el territori estatal en condicions d’igualtat, proximitat i assequibilitat”.

A més, el parlamentari pitiús ha recalcat que si es pretén que l’empresa de missatgeria pública presti serveis d’interès general de caràcter administratiu, com per exemple la presentació de documentació davant les administracions, la gestió d’ajudes o altres serveis vinculats a la seguretat com en el cas de la DANA, en referència a l’acord que demà hauria de materialitzar-se en la Comissió d’Hisenda del Congrés relatiu a la continuació i ampliació del Servei Postal Universal fins a 2030, la limitació horària impedeix els ciutadans de Formentera aprofitar tots aquests serveis.

Plus d’insularitat

El portaveu insular a la cambra alta també ha reclamat l’actualització del plus d’insularitat i ha citat una comparativa d’aquest complement: “de 65 i 121 euros mensuals, segons la categoria” enfront dels “251,65 euros a 667,32 euros de les Illes Canàries” o “els 374,34 euros i 1.054,61 euros de Ceuta i Melilla.”

“Horari en funció de l’activitat”

Per la seva banda, en Grande-Marlaska, en primer lloc, ha volgut aclarir que “les qüestions relatives al paper de correus com a empresa pública depenen directament del Ministeri d’Hisenda”, i no del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, a qui es dirigia la pregunta. De totes maneres, el representant de l’executiu ha respost “en nom del Govern” dient que “aquest horari s’ha establert en funció de l’activitat que es genera en l’oficina, que és d’una mitjana de 70 atencions diàries i que pot ascendir a 90 durant el període d’estiu”. I també ha afegit que “es considera que aquesta activitat pot ser gestionada adequadament per la plantilla actual”.

Tecnologies i seguiment de la situació 

Per continuar, el ministre ha fet al·lusió al fet que “la població de Formentera especialment en les zones rurals, té a la seva disposició i en el seu propi domicili un número important dels serveis disponibles en l’oficina, gràcies a les millores tecnològiques incorporades en les PDA del personal de repartiment”.

Tot i això, el ministre ha expressat el seu “ferm compromís perquè Correus sigui un proveïdor de serveis destinats a assegurar i protegir la cohesió territorial i social”, “especialment en aquells territoris de la mal anomenada Espanya buidada” i ha dit que, per tant, “seguirien atentament l’evolució futura de les circumstàncies per a adequar l’horari, i si és el cas, ampliar-lo.”

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES