
“De Formentera amb molt de gust” llança la seva web per promoure el producte local i la cuina tradicional
El projecte gastronòmic “De Formentera amb molt de gust”, impulsat per la PIMEF (Petita i Mitjana Empresa de Formentera) amb el suport del Consell Insular de Formentera, culmina la seva primera etapa amb la presentació de la seva nova pàgina web oficial: https://formenteraambmoltdegust.com. Aquesta web “actuarà com a aparador del projecte”.
Una marca que uneix territori, tradició i sostenibilitat
La proposta “va arrencar el passat març amb una campanya d’adhesió de restaurants que utilitzen ingredients locals i elaboren receptes tradicionals”. “Tots els establiments ja exhibeixen el distintiu, tant de forma visible en els seus locals com en les seves cartes”.
A més, “una comissió de seguiment (formada per representants del sector primari, la restauració, l’administració i la pròpia PIMEF) ha vetllat per la coherència i qualitat del projecte”, amb l’objectiu de construir “una marca gastronòmica unificada que representi el saber fer de Formentera”.
Activitats gastronòmiques amb segell local
El projecte ha inclòs “diferents activitats divulgatives i gastronòmiques”. El 29 de març, “Es Pujols va acollir la segona edició del concurs de Frita de Polp de Formentera, acompanyat per tastos d’oli i vi, i una mostra de productes de l’illa”.
El 2 d’abril, “El Forn Can Manolo va ser escenari del taller gratuït de Pa amb Farina de Xeixa“, on es va ensenyar a elaborar pa amb aquesta “varietat de blat autòcton”.
També es varen dur a terme “visites amb tast a cellers de Formentera, obertes al públic i centrades en l’origen del producte local”.
Una plataforma per descobrir la Formentera més autèntica
“Gràcies a aquesta nova pàgina, els visitants podran recórrer l’illa descobrint enclavaments on degustar productes locals i receptes tradicionals”. La plataforma també indica “on adquirir aquests productes o on visitar cellers i productors”.
El lloc web compta amb “un plànol de localització, descripcions detallades i altres recursos que facilitaran la planificació del recorregut gastronòmic”.
A més, “inclou receptes en vídeo gravades en restaurants adherits al projecte, informació sobre els esdeveniments celebrats i un directori actualitzat dels establiments participants”. També incorpora “diversos vídeos promocionals produïts per una altra empresa de l’illa, l’Equip”, així com “continguts audiovisuals centrats en el producte local”.
“Alguns continguts s’han compartit en blogs culinaris centrats en productors, plats tradicionals i esdeveniments”, i per a la seva producció “es compta amb professionals com la comunicadora i influencer gastronòmica Celeste García de la Banda”.
Un projecte amb vocació de futur
“De Formentera amb molt de gust” “es presenta com una eina estratègica per a la preservació del patrimoni cultural i alimentari de l’illa“.
Des de la PIMEF es destaca “la importància de mantenir el projecte en el temps, comptant amb el suport del Consell de Formentera per garantir-ne la continuïtat més enllà del suport europeu inicial”.
“Amb aquesta acció, i gràcies a la col·laboració de la Conselleria de Sector Primari i a fons Next Generation, Formentera ha fet una passa ferma cap a la consolidació d’un model gastronòmic sostenible, vinculat a la terra, a la seva gent i a una herència culinària que forma part essencial del seu atractiu turístic”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.