TOP
Marta López i Joan Costa, d’Autocares Paya, avui a Ràdio Illa.

El bus de línia pot quedar “atrapat fins a 30 minuts” al vial des Copinar

Joan Costa i Marta López, gerent i responsable d’Innovació d’Autocares Paya, l’empresa concessionària del servei de bus de Formentera, han assenyalat que el mal estat del vial des Copinar provoca que els autobusos puguin quedar “atrapats” fins a 30 minuts en aquesta carretera. Costa reconeix que aquesta situació genera malestar tant en usuaris residents com visitants i en treballadors del transport públic.

Segons el gerent de l’empresa, el vial d’aquesta zona turística on hi ha l’Hotel Riu la Mola i el Maryland presenta dos problemàtiques diferents. D’una banda, el mal estat del ferm, amb forats “d’un palm” de profunditat que danyen “parts vitals de l’autobús” i repercuteixen en “colps bruscos” que pateix l’usuari.

D’altra banda, per evitar els col·lapses en la via, explica que el vial necessita una nova senyalització perquè els usuaris respectin la preferència del vehicle que surt cap a la carretera, així com espais reservats a fer maniobres.

Davant de l’anunci que les obres no s’emprendran fins a l’hivern 2026-27, Costa ha declarat que comprèn que la intervenció general quedi ajornada, però, en canvi, no pot “entendre que no s’hi faci res” i que s’ha de buscar alguna solució provisional, com per exemple aplicar nova senyalització i apedaçar els forats, “per a l’estiu vinent”.

Nova eina digital per saber quan ve el bus

D’altra banda, des d’Autocares Paya s’ha anunciat la creació d’una eina en línia que permetrà als usuaris saber on es troben els autobusos de Formentera i quin és el temps previst d’espera de cada parada. A més, la mateixa eina, que està previst que estigui en marxa abans de Nadal, també tendrà algunes funcions pensades per als visitants, que permetran relacionar amb les línies de bus punts d’interès i els enllaços amb les rutes verdes.

A més, López ha indicat que està en contacte amb les demandes dels residents a Formentera, a través de la Plataforma d’Impuls del Transport Públic, que reuneix a representants de les associacions de veïns, l’administració insular i l’empesa concessionària. La responsable d’Innovació ha destacat que les interaccions amb els usuaris ajuden a reforçar el servei i ha instat a les persones interessades a fer arribar els seus comentaris a reservas@autocarespaya.com.

Finalment, Costa s’ha mostrat satisfet per l’increment de devers un 15% del nombre d’usuaris del servei de bus durant la temporada 2025 i ha recordat que tots els residents a l’illa podem gaudir de la gratuïtat del transport públic terrestre.

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES