Un ferri de Trasmed en una imatge d’arxiu. Trasmed adverteix que limitar l’entrada de cotxes per ferri a les Balears apujarà preus i reduirà la connectivitat
La naviliera Trasmed, que connecta Eivissa amb Mallorca, Menorca, València i Barcelona amb ferris de passatge i càrrega rodada, ha emès un comunicat en què critica la limitació d’entrada de vehicles per ferri a les Illes Balears.
Miguel Pardo, delegat de Trasmed a les Balears, ha assegurat que “implantar restriccions a l’entrada de vehicles és una solució populista a un problema complex” en la seva intervenció en la taula rodona celebrada en el CaixaForum de Palma. Pel que fa a la normativa vigent a Eivissa, Pardo ha assenyalat que “espera que no es consolidi”, i ha advertit que “la mesura es demostrarà inútil i pot provocar una pèrdua de connectivitat marítima o un augment de preus de càrrega i passatge”.
D’aquesta manera, Trasmed, que depèn del gegant navilier Grimaldi, s’uneix a les crítiques que el passat mes de març ja feu públiques la companyia Baleària.
La restricció d’entrada de vehicles és una mesura que s’aplica des de 2019 a Formentera i des d’aquest passat estiu a Eivissa. Amb algunes variants, a Mallorca la limitació ja s’ha començat a tramitar i a Menorca es preveu començar a implementar-la el 2026.

Pardo, durant la seva intervenció al CaixaForum de Palma. Trasmed
Menys del 3% dels cotxes d’Eivissa
En el comunicat de Trasmed, s’afirma que “els cotxes que arriben en ferri representen menys del 3% del parc mòbil total d’Eivissa i que aquesta xifra, a més, ha disminuït en els últims anys”. “Si s’ataca al 3% del problema, com a molt resoldrem el 3% del problema”, ha indicat Pardo. I mentrestant, ha afegit, “el parc automobilístic pot continuar creixent per sobre d’aquest percentatge, de manera que l’any que ve estarem pitjor, no millor”.
D’acord amb la nota de la naviliera, Pardo ha subratllat que “cap anàlisi tècnica ha demostrat que la saturació de trànsit sigui causada pels vehicles que arriben en ferri” i ha insistit que “les restriccions no han d’aplicar-se sense abans garantir alternatives de mobilitat real i sostenible”. “El diagnòstic és equivocat, ja que els cotxes que arriben en ferri no causen la congestió, per tant, el tractament no curarà al pacient”, ha afirmat.

En la taula rodona del CaixaForum hi han participat directius de navilieres així com autoritats de l’àmbit de la mobilitat. Trasmed
“No es pot legislar sobre els ferris sense comptar amb els ferris”
Així mateix, Pardo, que també és director de Relacions Institucionals del Grup Grimaldi a Espanya, ha lamentat que “les administracions hagin aprovat mesures sense haver consultat amb les navilieres prèviament”. “No es pot legislar sobre els ferris sense comptar amb els ferris”, ha advertit, reclamant un diàleg obert i tècnic entre institucions i operadors per a establir un model de mobilitat equilibrat.
El directiu ha opinat que “el problema de saturació del trànsit a les illes no es limita a l’estiu, sinó que es manté durant tot l’any, la qual cosa demostra que les causes són estructurals i no estacionals”, apunta el comunicat, que agrega: “El parc mòbil per càpita de les Balears és el més alt d’Espanya”.
“La mobilitat a les Balears necessita planificació, dades i consens, no decisions precipitades. Si es vol protegir l’entorn, ha de fer-se des de l’equilibri, sense castigar la connectivitat ni l’economia de les illes”, ha conclòs el director de Relacions Institucionals del Grup Grimaldi a Espanya i delegat a les Balears de Trasmed.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.








