El Govern de les Illes Balears ha rebut “la primera de les sis noves embarcacions pneumàtiques semirígides adquirides per reforçar les tasques de vigilància, control i conservació de la biodiversitat marina a les Illes Balears”, segons ha informat la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural en una nota de premsa.
La inversió supera “el milió d’euros” i està finançada amb fons europeus del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Entre les sis embarcacions previstes, una es destinarà específicament “al Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera”, reforçant així la vigilància ambiental i la protecció d’un dels espais naturals més sensibles de les Pitiüses.
Vigilància amb tecnologia avançada
Segons detalla la nota, les noves embarcacions estan concebudes “per a un ús professional i per donar suport a les actuacions de vigilància i gestió ambiental al litoral, als espais marins protegits i a altres zones d’alt valor ecològic”.
Les barques incorporen cabina i “tecnologia avançada —incloent-hi sistemes d’observació i vigilància amb infrarojos—”, amb l’objectiu de millorar la capacitat operativa dels agents de medi ambient.
La directora general de Medi Natural i Gestió Forestal, Anna Torres, ha destacat que “la recepció d’aquesta primera embarcació representa una passa important en la modernització dels mitjans de vigilància ambiental marina de les Illes Balears”.
Torres ha remarcat també que “la protecció efectiva del medi marí requereix planificació, recursos i capacitat d’actuació sobre el terreny” i que aquesta inversió permet dotar els agents “d’eines més modernes, segures i eficients”.
Reforç del Pla de Conservació Marina
La Conselleria explica que aquesta actuació “forma part d’una estratègia més àmplia del Govern per reforçar la conservació marina, millorar la vigilància dels espais protegits i garantir una gestió més eficaç dels nostres ecosistemes litorals i marins”.
A més de l’embarcació destinada al Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera, les altres unitats es distribuiran entre Mallorca, Menorca i Eivissa. Quatre embarcacions es destinaran als agents de medi ambient i les dues restants a espais naturals protegits.
Segons destaca el Govern balear, aquesta renovació de mitjans permetrà “incrementar la capacitat de resposta dels agents de medi ambient en tasques de vigilància d’activitats en el medi marí”, reforçar el seguiment ambiental i impulsar actuacions vinculades a la conservació de la biodiversitat marina.




