TOP
Imatge d’arxiu d’un vaixell ràpid de Baleària.

El Govern diu que espera tenir el Decret de Transport Marítim aprovat en la present legislatura

Ahir en declaracions a Ràdio Illa el director general de Ports i Aeroports, Xavier Ramis, admeté el retard de la consultora a la qual se li ha encarregat la redacció de l’esborrany del Decret d’Ordenació del Transport Marítim, si bé afirmà que el document hauria d’entrar en exposició pública durant el mes d’octubre. A més, Ramis ha assegurat que la voluntat del Govern balear és que aquesta norma, que ha de desenvolupar la Llei d’Ordenació del Transport Marítim publicada el 2010, pugui ser aprovada en la present legislatura. Cal mencionar que els partits que conformen l’executiu de Francina Armengol, PSIB i Més per Mallorca, votaren en el Parlament en contra d’una proposta en aquest sentit de la diputada per Formentera, Sílvia Tur.

La barca de les 6 del matí
D’altra banda, el director general de ports ha reconegut que actualment no s’està complint la Llei d’Ordenació de Transport Marítim, que en una disposició transitòria estableix l’obligació que existeixi una connexió marítima entre la Savina i Vila a les 6 del matí: “La llei s’està incomplint i davant d’aquesta situació [en el passat] el que va fer l’administració [autonòmica] és pagar aquests trajectes i això no ens pareix correcte”. Així mateix, Ramis ha indicat que el decret que prepara el Govern balear contemplarà l’establiment de la barca de les 6 del matí i mesures sancionadores per obligar a les navilieres a fer que el portin a terme. “Les empreses estaran obligades a complir [amb la barca de les 6 del matí]”, ha apuntat Ramis qui ha afegit que “l’administració podrà fer que aquesta obligació sigui compartida per les empreses” i “si s’incompleix es pugui aplicar un procediment sancionador”.

Intrusisme de les excursions marítimes 
El director general també ha assenyalat que el Decret haurà d’ordenar el sector de les excursions marítimes que, segons ha assenyalat, està operant en l’àmbit de les línies regulars de passatgers: “Ara ens trobam que diferents empreses [d’excursions marítimes] estan fent un transport regular. El que volem és que quedi ben clara la funció del transport turístic”, que segons Ramis ha de ser “una excursió amb uns passatgers, fer una ruta i tornar amb els mateixos passatgers en el destí d’origen”.
El responsable de ports i aeroports també ha assenyalat que el Decret d’Ordenació del Transport Marítim que prepara el Govern no té previst regular els preus del passatge, vehicles i mercaderies de la línia entre les Pitiüses ni tampoc posar remei al fet que durant l’estiu, es registrin fins a 16 sortides dàries amb tres barques simultànies.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES