La setmana passada us informàvem que Formentera rebrà un reforç de la presència de la USECICO, la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil com a mesura per assegurar la seguretat de l’illa i evitar les festes il·legals tant en zones protegides, com a cases. Avui hem convidat a la presidenta del Consell, Ana Juan, perquè ens expliqués aquesta petició que es va formular divendres passat en la reunió de coordinació extraordinària de seguretat entre el Consell i responsables de la Guàrdia Civil, representants de Costes i Medi Ambient del Govern, per demanar major dotació d’efectius i coordinació per fer front a aquesta problemàtica.
De fet, aquesta reunió es va celebrar dies després d’una setmana marcada per la proliferació de fins a tres festes il·legals en la zona de Cala en Baster i Sa Punta, ara fa uns deu dies. I també aquest dilluns, el mateix Consell informava que entre el passat dijous i diumenge, la Policia Local intervengué en tretze festes il·legals a cases de Formentera aixecant 28 actes per incompliment de l’ordenança municipal per a la protecció del medi ambient i la salut contra la contaminació.
Així mateix, s’han interposat 26 denúncies per desobediència o obstrucció als agents de l’autoritat i també s’han denunciat 27 vehicles per obstaculitzar la calçada o l’accés a altres habitatges. Sobre aquest assumpte, que a més a més coincideix en el temps amb la notícia que us avançava Ràdio Illa que, entre tancats i en tramitació, s’han obert des del març expedients a 19 locals d’oci i restaurants per incompliment de l’ordenança de remors, ha respòs a diverses preguntes la presidenta a l’estudi 1 de Ràdio Illa, a qui també hem demanat sobre altres qüestions d’actualitat com el pregó de Santa Maria, la nova beca d’investigació en el marc del Pla d’Igualtat o l’entrada en vigor avui dimecres del límit de temperatures i l’apagat d’enllumenat a aparadors, entre altres mesures d’estalvi energètic dictades pel Govern Central.
Recupereu en aquest enllaç l’entrevista sencera:




