UGT ha estat la candidatura més votada a les eleccions sindicals celebrades divendres passat, 12 de juny, al Col·legi Verge Miraculosa. El sindicat s’ha imposat a les altres dues llistes que concorrien al procés electoral i obté així la representació majoritària entre el personal del centre educatiu.
“Mostra de confiança”
Des de l’organització sindical han valorat el resultat com una “mostra de la confiança dipositada pels treballadors i treballadores del col·legi en el seu projecte sindical”. UGT també ha agraït la participació del personal en les eleccions i el suport rebut durant el procés.
“Fronts de negociació”
Segons el sindicat, aquest resultat arriba en un moment “rellevant per al sector de l’ensenyament privat i concertat de les Illes Balears, on es troben oberts diversos fronts de negociació relacionats amb les condicions laborals del personal i el finançament dels centres”.
Ensenyament concertat i educació infantil
UGT ha destacat que “durant els darrers mesos ha participat en les negociacions amb la Conselleria d’Educació per millorar les condicions del personal de l’ensenyament concertat”. Així mateix, ha recordat “les mobilitzacions impulsades en defensa dels professionals del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) i les reivindicacions per aconseguir millores salarials en diferents municipis de les Balears”.
Entre les actuacions que el sindicat considera més destacades també figura la recuperació del 2,9% salarial pendent corresponent als anys 2020 i 2021 per al conjunt del sector.
“Representar els interessos dels treballadors”
Després dels resultats electorals, UGT ha “reafirmat el seu compromís de continuar treballant per representar els interessos dels treballadors i treballadores del Col·legi Verge Miraculosa i defensar millores en les seves condicions laborals”.
El sindicat ha conclòs agraint novament la confiança rebuda per part del personal del centre i ha considerat aquesta victòria “un nou pas en la seva tasca de representació dins l’àmbit de l’ensenyament concertat de les Illes Balears”.




